|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Om eliteforeldreJeg tror også at dette er et ganske marginalt fenomen. Jeg kjenner flere kvinner fra eliten/toppen av skattelistene, og de jeg kjenner er høyt utdannet og i jobb, alle sammen. Jeg tenker at utvalget til forskeren er svært lite (13) og at vi mest sannsynlig har lest om dem alle sammen i avisen - jeg tror at hun har snakket med nesten hele populasjonen (alle det gjelder). Men jeg vet jo ikke.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om eliteforeldre
|
|
|
#3 |
|
Fjellpiper
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg vet alt det du skriver over, Pelle - jeg tror ikke at de tretten er de eneste med veldig høye inntekter - min innvending er at mange av dem som virkelig topper listene over inntekter og forumer faktisk IKKE velger å være hjemme, selv om de er damer og har mye penger. Og at utvalget med 13 superrike elitemødre som ikke jobber på tross av høy utdanning, kan være i nærheten av maksimumsutvalget - fordi de andre ikke har valgt slik.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om eliteforeldreJeg synes dette er veldig interessant forskning. Jeg er ikke så opptatt av akkurat hvor mange dette gjelder, mer utsagnene som kom frem der. Jeg synes det er spennende at disse mødrene ønsker å vie så mye tid til barna sine - jeg er litt der selv. (ikke fordi vi er rike, men fordi vi jobber mindre og forbruker ekstremt lite for å få mer tid med barna). Bare så synd at i de familiene som er beskrevet er kun kvinnen hjemme. Barna har i realiteten kun en helgepappa. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|