Sv: En shorts er ikke en shorts
Jeg synes sånne tråder er så vanskelige. For i prinsippet er jeg så enig, men så blir det ikke helt sånn i praksis.
Jeg har ei snuppa som snart blir 10 år. Hun har alltid, og her snakker vi om før hun ble 2 år, hatt et ekstremt bevisst forhold til hva hun har hatt på seg av klær. Hun har det definitivt ikke etter meg. Det er mange år siden jeg sluttet å kjøpe klær til henne uten at hun var med.
Og når det kommer til nettopp shortser, så er det bare de superkorte hun går i. Jeg klarte å overtale henne til å kjøpe inn et par shortser med litt lengre benlengde. De ligger helt ubrukte i skapet hennes. Jeg kan tvinge henne til å ha tights under, og hvis det er kaldt så skjønner hun argumentasjonen og tar på det. Saken er at med dette barnet så står konfliktområdene i kø, og det har vært den ene krangelen jeg har valgt å ikke ta. Jeg har valgt å ta det jeg synes er viktigst; kosthold, tannpuss og lekser. Og så får hun heller kle seg som om hun skulle rett på et moteshow.
Hun er helt sikkert sosialisert inn i det aller meste av dette. Jeg kan bare ikke helt forstå når det skjedde. Hun var 18 måneder første gang hun la seg ned og hylte i klesbutikken. Da var jeg i ferd med å kjøpe en jakke til henne i brunt, mens hun ville ha den rosa.