Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?
Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.
Når selv foreldregenerasjonen går med snuppetopper, har bar mage og ”miss sixty bukser”, hva skal da ungdommen/tenåringene gjøre for å sjokkere/opponere? Da må jo uttrykket bli drøyt, veldig drøyt. Nakenmodell eller burka må da bli alternativene?
Og burka blir så kjedelig, så da må det bli nakenmodell? For det er vel ikke noe særlig som tyder på at det er en veldig nymoralistisk bølge på gang her i Norge, à la noen sånne ting som man ser i USA, med tekkelige foldeskjørt og vente med sex til ekteskapet?
Jeg funderer veldig på hvor mye disse jentene tenker over hva de gjør. For meg virker det ufattelig naivt å tro at man kan bli oppfattet som en vettug person med integritet om man hopper rundt iført silikonpupper og såpeskum offentlig, men jeg tar kanskje feil? Kan kvinner tillate seg flere slike ting nå enn før, uten å diskvalifisere seg fra andre samfunnsarenaer?
En annen ting er at alt dette utseendefokuset gjør meg ganske redd, som mor til to døtre.
|