|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
| Se resultatene: Hva slags gulv? | |||
| Parkett |
|
46 | 67,65% |
| Laminat |
|
17 | 25,00% |
| Noe helt annet |
|
1 | 1,47% |
| Trenger ikke gulv, bruk heller svevesko |
|
4 | 5,88% |
| Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Parkett eller laminat?Om 7 mm er tykk eller tynn parkett, beror på om man snakker om tykkelsen på parkettstaven (da er 7 mm veldig tynt) eller trelaget øverst (da er 7 mm tykt og god kvalitet). Jeg er vant til å snakke om tykkelse på parkettstav, og da er 14 mm vel det man beregner som (god kvalitet), mens 22-25 mm vil vare i 100 år (fritt etter hukommelsen, så det er mulig jeg husker litt feil på tykkelsene her). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parkett eller laminat?
Jeg er ganske sikker på at om man kommer inn i en forretning som selger parkett og ber om 7 mm så tar vedkommende utgangspunkt i at man da snakker om tynnparkett, og ikke heltre/parkett med 7 mm slitasjesjikt. Jeg har i alle fall aldri hørt at folk refererer til tykkelsen ut fra slitasjesjiktet, men for all del. Uansett tenker jeg at om gajamor ber om veiledning i en forretning finner de fort ut hvilken type hun er ute etter, eller kanskje enklere om man bestemmer seg for en sum og spør om det beste man kan få for den kvadratmeterprisen (om man ikke har bestemt seg for laminat eller parkett). Jeg hadde i alle fall tatt en tur ut og pratet med de som kan dette. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|