|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
Se resultatene: Hva slags gulv? | |||
Parkett |
![]() ![]() ![]() ![]() |
46 | 67,65% |
Laminat |
17 | 25,00% |
Noe helt annet |
1 | 1,47% |
Trenger ikke gulv, bruk heller svevesko |
4 | 5,88% |
Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Parkett eller laminat?Jeg ville lagt fliser på kjøkken og parkett i stua. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Parkett eller laminat?
Grunnen til at vi vil skifte gulvene er at markedet her i byen er helt merkelig. Enten selger husene etter første visning til en bra pris, eller så ligger de ute i månedsvis. Da nytter det ikke å sette ned prisen eller noe. Og det som skiller er standarden. Det virker som om det er veldig lite market for oppussingsobjekter her i strøket.
![]() |
#23 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Parkett eller laminat?Vi la nettopp nytt gulv i stue,gang og soverom. Etter mye om og men gikk vi for Alloc laminat. Vi angrer ikke et sekund. Det er fantastisk å gå på, ser fint ut, var supert å legge, tåler mye, livstidsgaranti. Kostet det samme som mange parkettgulv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Parkett eller laminat?Hadde jeg skulle kjøpt hus, ville jeg helt klart foretrukket parkett fremfor laminat. Jeg liker ikke laminat, klarer ikke å fri meg fra fake-følelse, selv om laminaten ser ut som tre, er det ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Parkett eller laminat?Jeg går motstrøms og sier laminat. Jeg finner parkett med merker, hakk og striper forstyrrende og som kjøper ville jeg heller sett et plettfritt og pent laminatgulv.
![]() |
#26 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Parkett eller laminat?Som kjøper foretrekker jeg parkett. Jeg merker selv at jeg legger annonser som nevner laminat lenger bak i den mentale lista, selv om den sikkert kunne se både fin og behagelig ut. Men jeg tror nok man går glipp av mange til visning om det står laminat i annonsen, særlig i store rom som kjøkken og stue.
![]() |
#27 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Parkett eller laminat?Jeg antar at dere velger billigste type, uansett hva dere velger? Og da er det definitivt parkett som tar seg best ut på visning. Billig laminat ser bare kjipt ut, etter min mening, men du skal ha litt peiling for å kunne skille billig parkett fra dyrere før den har fått sine første sliteskader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Parkett eller laminat?Definitivt parkett (selv om vi vurderte laminat selv pga slitestyrken og små barn i hus). Laminat kan være veldig kaldt og hardt, mens parkett er lunere og mykere. Vi har hatt parkett på kjøkkenet både i forrige bolig og i huset vi bor i nå, og det funker helt fint. Det man mister i gulvet på kjøkkenet, som gir hakk, gir gjerne så store hakk at man hadde fått det i et laminatgulv også og da er det jo bedre med en parkett som kan slipes/behandles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Tatt på
|
![]() Sv: Parkett eller laminat?Vi valgte også Alloc High-tech laminatgulv, Elegant Eik da vi pusset opp i høst og det er lekkert, mykt, varm og langt fra glatt.Og så er det superenkelt å legge.
![]() |
#31 |
Bedreviter
|
Billig parkett kan ikke slipes noe mer enn laminat kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Parkett eller laminat?Jeg lurer fortsatt på hva slags gulv som ligger? Jeg tenker også at billigste løsning ikke er spesielt salgsfremmende for meg, og at jeg ville sjekket hva slags parkett som var lagt hva jeg skulle kjøpe noe nyoppusset. Jeg er skeptisk til pusse-opp-for-å-selge-arbeid, og for meg utløses ikke merbetalingsvilje av noen slurvete malingsstrøk og billigparkett. Jeg har vært på noen visninger med eldstemann hvor det er helt tydelig at man har pusset opp for visning. For meg øker ikke akkurat det betalingsviljen, men jeg er kanskje ikke den jevne boligkjøper.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Personlig pessimist
|
Jeg foretrekker billig parkett foran dyr laminat også, og hvertfall heller billig parkett foran billig laminat. Dyr laminat er virkelig noe annet enn billig laminat, for all del, men det er fremdeles laminat. Dødt og kaldt.
![]() |
![]() |
#35 |
© All rights reserved
|
Hvorfor tror du at vi som har svart i tråden kan mindre om dette enn deg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Parkett eller laminat?Vannsøl og hakk har ikke vært noe problem her i allefall - og vi er en klønete gjeng.
![]() |
#37 |
Bedreviter
|
Jeg registrerer at flere argumenterer med at nyere, kostbare laminater gir gode gulv, og jeg ser også at flere snakker om at parkett kan slipes mange ganger. Ingen av disse gjelder for billigere sorter av verken parkett eller laminat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Det er jo ikke prisen på parketten det kommer an på når det gjelder hvorvidt den kan slipes ned eller ei, men tykkelsen. Tynnparkett er riktignok som regel rimeligere enn vanlig parkett, og ofte sammenlignbar i pris med laminat, men lar seg flikkes mer på enn laminat - selv om man ikke kan slipe det ned som en vanlig parkett (dette er uansett gjerne såpass kostbart at man nesten like gjerne kan bytte til ny (tynn)parkett om man ikke tar på seg slipe-/beise-/lakkejobben selv). |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Parkett eller laminat?Vi har laminatgulv (flis-look) på kjøkkenet., som var her da vi flyttet inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Parkett eller laminat?7 mm parkett skal være den tykkeste og kan slipes opptil 4 mm. Heltre er neste kvalitet, det har vi på stua, den er fra 1970 ca, og er slipt flere ganger.
![]() |
|
|