Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

50 Shades of Grey

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-15, 19:52   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 50 Shades of Grey

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg blir irritert over at du sier at vi ikke ser hvordan han er. Jeg gir blaffen i boka. Jeg blir irritert over at man diskuterer en bok og så kommer en gjeng inn, noen som har lest ga 1/3 av historien og påstår at vi andre ikke har skjønt det, at vi tolker feil og ikke har forstå hva dere andre har forstått. DET er irriterende og under hva jeg forventet av FP.

Ellers enig med Cuya. Du, bla Pøbelsara argumenterer med at vi tar feil fordi han jo ikke er grei. Og hva så? Hvem sier han er grei? Og når lot man seg underholde av historier som bare er koselige? Det er vel mange her som hat latt seg fascinere av Walther White også uten å få pes for at "Jammen han er jo ikke snill!!"

Jeg kritiserer utfra at det blir markedsført som romantisk og sexy. Jeg synes det er manipulerende og slemt. Jeg mener ikke at alle hovedpersoner skal være snille. Jeg reagerer på at dette blir fremstilt som romantisk og sexy når det handler om vold og kontroll, og at folksomt reagerer på akkurat det, blir beskyldt for å være pripne.

Jeg synes det er alt for mye bagatelliseribg av vold og kontroll og manipulasjon i samfunnet, og synes denne historien er et ypperlig (eller ikke) eksempel på hvordan slik oppførsel glorifiseres og bagatelliserer i vårt samfunn. Nok en historie om slemmingen som må elskes snill og hvordan kjæresten må fortjene å bli behandlet bra. Jeg er opptatt av at vi skal slutte å akseptere og bagatellisere slik. Jeg synes det er viktig å si noe om at dette ikke er greit. So Shoot me.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.