|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: 50 Shades of GreyJeg synes bøkene er skitdårlige og har lest 2 og 1/3 bok. Det er absolutt ikke et sunt forhold jeg ville ønske for meg selv, men jeg kan ikke huske voldtekt. Må jeg lese starten igjen? Jeg husker at hun hadde frivillig sex med ham, men at hun ikke trodde at hun kom til å nyte avstraffelsene. Var den føste sexseansen den med kuler og klaps på bak?
|
|
|
#122 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 50 Shades of Grey
Jeg skjønner det ikke. Jeg ser ingen her som hevder den er himla bra. Det er bare irriterende når folk som ikke har lest alt kommer med utsagn som gjør det vanskelig å diskutere. Jeg synes ikke boken er himla bra. Jeg synes bare det er kjedelig at det er lov å komme med påstander uten å ha lest alt når det er en Dårlig Bok, mens man aldri hadde godtatt det i en diskusjon rundt Høyverdig litteratur, fagartikler eller lignende.
|
|
|
#123 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Nei, jeg sluttet å lese etter bok en fordi jeg var helt sjokka over hvor dominerende og kontrollerende cg var og over at folk var så over seg om hvor sexy historien var. Kan jeg virkelig ikke diskutere utfra det?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Oki. Jeg synes bok en var dritdårlig. Jeg synes det er skremmende at folk ikke ser patologisk kontroll når de får det midt i fleisen. Hvis han blir kul og snill i bok 2 og 3 får du ha meg unnskyldt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Elsker gamlis- godis
Ja, og det er litt frustrerende fordi jeg ser at diskusjonen er delt mellom de som har lest alt og de som ikke har det. Ikke om den er bra eller dårlig, men om hva som faktisk skjer.
|
|
|
#126 |
|
Glamorøs
|
Eh, ja. Tror du jeg har nilest boka denne ettermiddagen og endret menig fra det jeg skrev i stad? Jeg leste første bok for noen måneder siden. Dvs. jeg har ikke lest den veldig nøye, jeg har skummet meg gjennom fordi jeg syns det var så innmari kjedelig og dårlig.
|
|
|
#127 |
|
Fortynnet
|
Jo, det syns jeg du kan. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Elsker gamlis- godis
Kjenner jeg blir litt oppgitt altså. Beklager. Men det er vel INGEN som sier det ikke er patologisk, men romantisk og fint.
|
|
|
#129 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: 50 Shades of GreyJeg synes det er helt fælt at folk kan synes det er sexy når det er så patologisk.
|
|
|
|
|
#130 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: 50 Shades of GreyAltså, jeg synes ikke det er romantisk og fint. Ser forrige innlegg var uklart.
|
|
|
#131 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: 50 Shades of GreyMen hvorforliker dere den?
|
|
|
|
|
#132 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: 50 Shades of GreyDet er da flere steder i bøkene hun bønnfaller han om å ikke slå, f.eks. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
etterpåklokest
|
Sv: 50 Shades of GreyJeg har lest halvannen bok, om jeg husker riktig. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: 50 Shades of GreyJa, egentlig!
|
|
|
|
|
#135 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Nope, jeg mener ikke at all litteratur skal være oppbyggelig, mye kan rett og slett bare være helt grei tidtrøyte. Jeg leser jo f.eks. masse krim og slett ikke alt er av høy kvalitet. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Elsker gamlis- godis
Jeg blir irritert over at du sier at vi ikke ser hvordan han er. Jeg gir blaffen i boka. Jeg blir irritert over at man diskuterer en bok og så kommer en gjeng inn, noen som har lest ga 1/3 av historien og påstår at vi andre ikke har skjønt det, at vi tolker feil og ikke har forstå hva dere andre har forstått. DET er irriterende og under hva jeg forventet av FP.
|
|
|
#137 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: 50 Shades of GreySom sagt tidligere i tråden, du trenger ikke å lese alt for å si om du liker den eller ikke, rine. Men for å uttale seg om hvordan historien og personene er og hva som skjer og hvorfor er det en klar fordel.
|
|
|
#138 |
|
Glamorøs
|
Sv: 50 Shades of GreyNei, jeg syns ikke alt må være sunt og oppbyggelig, men jeg liker at den som skriver det i det minste vet at det som beskrives er usunt og tar noen reflekterte valgt i forhold til det. I første boka er jo hele settingen at man egentlig skal synes at det hele er sexy og romantisk og han må jo elske henne selv om han ikke sier det.
|
|
|
#140 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Og det har jeg heller ikke gjort. |
|
|