Sv: Har dere hytte?
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Mitt hovedankepunkt mot å reise bort flesteparten av helgene, er alt jeg ikke får gjort hjemme. Vi har mye avslapning, men også mye fiksing i helgene. Vasker klær, rydder litt, fikser småtteri i huset. Tanken på å komme hjem med bag nesten hver søndag kveld, virker uutholdelig for meg. Også ift matinnkjøp, alt man må fylle på meg til helgen på hytta som man egentlig har hjemme.
Storebror ville i tillegg steilet. Han og kompisene leker masse i helgene. Og så er det håndballkampene da.
Nå er jo ikke poenget å overbevise folk som ikke vil ha hytte at de tar feil, altså, men jeg klarer jo ikke å la være å fortelle hvordan vi har det likevel.
Vaske klær og annet forefallende gjør vi fortløpende, heldigvis. Jeg hadde blitt skikkelig deprimert hvis helgen besto primært av plikter. Litt jobb er det jo å plukke ut av bagen, men det består stort sett av å putte posen med skittent tøy i det andre skittentøyet, legge ulltøyet til barna i hyttehyllen (vi trenger det som backup, siden ikke vi har så mye ulltøy) og eventuelt annet klær på plass (en truse her og noen sokker der). Vi har vaskehjelp på mandager, så det må fint gjøres søndag (bra for visse prokrastinører).
Mat til helgen må selvsagt kjøpes inn, uansett hvor man skal være. Vi har fullt opp med mel og sukker og krydder og sånt begge steder, og pålegg og brød og melk frakter vi stort sett mellom, ellers ble det for mye svinn.
Vi har nesten mer sosialt liv der oppe, også for barna - jeg synes nesten ingen er "hjemme i gata" her, men det er mange vi kjenner som enten har hytte der, leier eller blir med oss.
|