Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har dere hytte?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Har dere hytte?
Ja, to eller flere 4 1,93%
Ja, 1 38 18,36%
Nei, men vi disponerer to eller flere hytter nokså fritt (eid av foreldre e.l.) 36 17,39%
Nei, men vi disponerer 1 hytte nokså fritt (eid av foreldre e.l.) 40 19,32%
Nei, men vi får låne hytte av familie eller venner iblant 8 3,86%
Nei, men vi pleier å leie hytte 9 4,35%
Nei, og vi reiser knapt på hytteferie overhodet 41 19,81%
Nei, men vi ønsker oss det 24 11,59%
Annet - du har jo ikke peiling på hytteliv, din stuegris! 7 3,38%
Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-15, 09:12   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere hytte?

Jeg synes annenhver familie rundt meg kjøper hytte for tida, og er nysgjerrig på hvor vanlig det egentlig er å ha egen hytte. Så: Eier husstanden din egen hytte?

Gammel 24-02-15, 09:13   #2
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere hytte?

Nei, men så eier jeg ikke bolig heller.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 09:14   #3
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Vi kunne kjøpt hytte om vi ønsket det, og jammen ønsker vi det innimellom, men vi har falt ned på at vår bruk vil være såpass begrenset fordi det er så mye annet vi vil gjøre at vi like gjerne kan leie en hytte 1-2 ganger i året. Nå ser det ut som vi har funnet et fast leieobjekt, det er en fin løsning synes jeg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 09:13   #4
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Nope

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 19:38   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, men vi kunnet tenkt oss det. Det er veldig,veldig langt unna noe vi har råd til de neste 20 årene.

Gammel 24-02-15, 09:14   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Ja, for tiden tre stykker. (En skal selges, en skal bli hus, en er slektssted).

Gammel 24-02-15, 09:15   #7
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, vi har tilgang til tre hytter gjennm familien så vi har ikke kjøpt egen. Ennå.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 09:15   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi eier en hytte sammen med mamma og mine to søsken.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 09:16   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Har veldig lyst, men det er for dyrt, i tillegg til at mannen mye heller vil kjøpe ferieleilighet i utlandet (feks. Italia) om vi skal ty til sånt. Vi har jo leilighet i Italia, men det er foreløpig svigerfar og broren sin, men vi får låne den så ofte vi vil. Men det er jo dyrt og langt å reise dit så det blir jo ikke til at vi bruker den noe særlig. Åtte år siden sist!

Svigers la inn bud på en fantastisk hytte for noen år siden. Plass til 20 personer, utsikt jeg ikke har sett maken til (sjø og fjell), terasse større enn hele huset vårt omtrent og veldig moderne og flott. De gikk opp til 2,6 men ble kraftig overbydd og ga seg. Fankern altså!

Jeg er jo enig med mannen da, egentlig, at ei hytte er dyrt og "bindende", og at det er bedre for oss å heller bruke penger på å leie, og da velge forskjellige steder i inn- og utland når vi skal på ferie.

Gammel 24-02-15, 09:16   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niks, og ikke skal vi ha heller. Jeg er altfor rastløs og vil reise i feriene, og har dessuten begrenset boevne og trenger overhodet ikke mer husstell og vedlikehold i livet mitt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 09:41   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Niks, og ikke skal vi ha heller. Jeg er altfor rastløs og vil reise i feriene, og har dessuten begrenset boevne og trenger overhodet ikke mer husstell og vedlikehold i livet mitt.

Er vel også omtrent her. Vi har ikke foreldre med hytte heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 09:50   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Er vel også omtrent her. Vi har ikke foreldre med hytte heller.

Jeg har heller ikke foreldre med hytte. Jeg var faktisk ikke på hyttetur før jeg var 16 år. Da forbarmet noen venner seg over meg og tok meg med, for jeg følte meg så utafor som ALDRI hadde vært inne i en hytte en gang.

Jeg kan ikke fordra forefallende arbeid, og det er en av grunnene til å at ønsker å begrense turene til hytta til venninna mi. Det blir for mye jobbing, rett og slett. Jeg skjønner at vi som brukere av hytta, må hjelpe til, men jeg hadde knapt nok orket om det var min egen hytte, og å vedlikeholde ANDRES hytter er virkelig ikke tingen for meg, altså.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 09:54   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en fantastisk beskrivelse av faktiske forhold for min del. Det er jo det jeg har! begrenset boevne, altså.

Gammel 24-02-15, 10:02   #14
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

For en fantastisk beskrivelse av faktiske forhold for min del. Det er jo det jeg har! begrenset boevne, altså.

(sakset fra nettet)
Har man boevne, så vet man at kjøkkenutstyr må vaskes opp når det er brukt. At matrester ikke må bli liggende i dagevis. At det ikke må tennes opp bål i oppgangen eller kastes søppel og møbler ut av vinduene. Er man uten boevne, så har man det kaotisk og helsefarlig i sin egen leilighet. Og man ødelegger og skaper vanskeligheter for naboene sine.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 15:30   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

(sakset fra nettet)
Har man boevne, så vet man at kjøkkenutstyr må vaskes opp når det er brukt. At matrester ikke må bli liggende i dagevis. At det ikke må tennes opp bål i oppgangen eller kastes søppel og møbler ut av vinduene. Er man uten boevne, så har man det kaotisk og helsefarlig i sin egen leilighet. Og man ødelegger og skaper vanskeligheter for naboene sine.

Den er jo ikke manglende - den er bare begrenset.

Naboene lider ingen nød - dessuten har jeg såpass høy sosial kompetanse at den begrensede boevnen mest gjør seg gjeldende der ingen ser.

Gammel 25-02-15, 13:35   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette.

Gammel 24-02-15, 09:17   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poll endelig på plass!

Toffen med begrenset boevne. Tror jeg kan skrive under på den (bortsett fra at for vedlikeholdets vedkommende må "mer" strykes. Det er nada).

Gammel 24-02-15, 09:18   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Ah, kunne noen legge til alternativet "Nei, og vi ønsker oss det ikke heller"?

Gammel 24-02-15, 09:18   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har akkurat kjøpt.

Vi har kunnet lånt søsteren sin før, men da ble det jo noe koordinering utav det, og jeg begynte å savne et "eget" sted.

Det er en liten, enkel hytte nær Oslo.

Gammel 24-02-15, 09:19   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal ha svigers som langhelgbarnevakt nå, og måtte følgelig ha storrengjøring i helga. Det trengtes, for å si det sånn. Boevnen min strekker altså ikke engang helt til for de stakkars 90 så godt som vedlikeholdsfrie kvadratmetrene vi sitter på nå. Det gjelder å kjenne sin begrensning.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.