Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tøybleier for dummies - hva, hvor og hvordan?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-15, 22:18   #12
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tøybleier for dummies - hva, hvor og hvordan?

Jupp, tøybleiene egner seg som regel veldig fint til videresalg om de kun er brukt til ett barn så sånn sett blir jo miljøbelastningen mindre (uten at jeg har regnet på det, men man må jo ta høyde for at bleiene varer til mer enn ett barn, og det tror jeg ikke blir gjort i disse undersøkelsene som viser utregningen i dag).

Jeg sier allikevel motsatt av Zulu og foretrakk BumGenius fremfor FuzziBunz, men det skal sies at det er noen år siden vi brukte tøybleier og at modellene er endret fra den gangen.

Her brukte vi papirbleier på natt da ingen av tøybleiene holdt på mengdene som kom om natta, men våre barn har alltid drukket mye og hatt store mengder urin så jeg tror de fleste som bruker tøybleier klarer seg fint. Vi hadde de vel med på én ferie, men neste gang ble bilen pakket så full at vi rett og slett ikke hadde plass til bleiene Så det kan være greit med engangsløsninger når det passer seg.

Ellers hadde jo Nip en tråd om tøybleier tidligere i år som du kanskje kan finne litt nyttig informasjon i (om du ikke har alt du trenger i denne enda).

Det går jo an å kjøpe seg et par av de sortene du ser for deg er aktuelle og prøve deg frem, eller kjøpe brukt (de kan vaskes på 90 grader en gang i ny og ne). Og så finnes det kommuner som støtter tøybleieordningen med en startpakke. Mener Oslo er med på denne (er det ikke der du bor?). Jepp, Oslo støtter tøybleieordningen med 1000 kr.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.