|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøybleier for dummies - hva, hvor og hvordan?
Jeg skulle slenge på at bleiene jo sitter ulikt på barn, og at man bare må prøve seg frem, men det hadde jeg visst glemt. Uansett, tror det var borrelåsfunksjonen jeg likte godt på BG sine :lenge leve latskapen |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Ja, borrelåsen på BG var god. Knappene på FB kunne bli litt slappe i blant, særlig om de var godt brukt.
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hva?! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Tøybleier for dummies - hva, hvor og hvordan?I tillegg hadde mine aldri sår stump.
|
|
|
#26 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Tøybleier for dummies - hva, hvor og hvordan?Jeg kjøpte en stor pakke med bleier brukt fra en annen bruker her inne, og har sendt de videre til neste i puljen. Fordelen med det er at man får godt utvalg og kan teste ut hva som fungerer uten at det koster skjorta, eller øker forbruket enormt. Pent brukte tøybleier kan også selges/arves videre.
|
|
|
#27 |
|
|
1. Jeg klarer ikke helt se noen idyll forbundet med tøybleier. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Tøybleier for dummies - hva, hvor og hvordan?Hvis du er innstilt på å bruke tøy fra dag 1, ville jeg kjøpt inn en haug med brettebleier (de kan du jo bruke som gulpekluter mm. uansett) og et par ullbukser i størrelse bitteliten (f.eks. fra Nøstebarn). Noe mer trenger du ikke i første omgang. Så kan du jo bare bruke det til du ev. får lyst på en mer hendig løsning, og da prøve et par varianter av formsydde lommebleier til du finner din favoritt. Det ligger masse brukt til salgs på finn, så der kan du får prøvd litt av hvert.
|
|
|
#29 |
|
Audacious
|
Sv: Tøybleier for dummies - hva, hvor og hvordan?Brettebleier tørker raskest og er greie å ha i begynnelsen, gjerne med hjemmestrikka ullbukser i lanolingarn, men jeg ville hatt noen formsydde/lommebleier på lur til barnevakt/kjappe skift på farten/klokka to om natta når iq'en er betraktelig redusert. Når ungen blir større kan du forresten bruke brettebleier som innlegg i lommebleiene (eller klippe dem i to og gjøre det før, så klart.)
|
|
|
#31 |
|
Pauset
|
Sv: Tøybleier for dummies - hva, hvor og hvordan?Jeg anbefaler bambusinnlegg på det aller varmeste. Ja, og så er Blueberry de aller beste alt i ett-bleiene. Av formsydde anbefaler jeg Muksut og GoodMama med ullbukse over. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Pauset
|
Sv: Tøybleier for dummies - hva, hvor og hvordan?Jeg brukte tøy på de to yngste, det var overraskende lettvint. De var aldri såre i stumpen. Og man slipper den ekle lukten som papirbleier lager. Brettebleier er fint i starten når babyen er liten og man allikevel skifter hele tida. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøybleier for dummies - hva, hvor og hvordan?Bare å slippe lukten fra engangsbleier er verdt det, synes nå jeg. Det er virkelig en av de jævligste luktene jeg vet om. Og helt ærlig, jeg opplever at det ikke er mye mer arbeid med tøybleier. Men vi tromlet dem for det meste.
|
|
|
#34 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Tøybleier for dummies - hva, hvor og hvordan?Jeg kan i hvert fall på det absolutt sterkeste fraråde å vaske papirbleier i maskinen. Sånne små kulejævler over alt!
|
|
|
#35 |
|
|
Skjer med bind og truseinnlegg også. Har jeg hørt. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
Tøybind er greia.
|
|
![]() |
|
|