Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-15, 13:47   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Min ene bror har lagt det vakreste gulvet jeg vet om - heltre furuplank.

Å foretrekke laminat fremfor ordentlig tre er for meg som å blande god whisky med cola. Evt å foretrekke whiskyessens.

Dere som er i parkettfraksjonen, sverger dere til parkett i barnerom også?

For det er liksom litt av greia mi her, jeg trenger et ok utseende gulv som tåler litt, og som ikke må byttes om noen søler vann uten å tørke opp. Estetikk er ikke førstepri på barnerommene.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 13:51   #2
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Jeg har lyst på nytt gulv i stue og kjøkken, så henger her...

Sist redigert av Nima : 10-05-15 kl 12:46.
Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 13:56   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

For det er liksom litt av greia mi her, jeg trenger et ok utseende gulv som tåler litt, og som ikke må byttes om noen søler vann uten å tørke opp. Estetikk er ikke førstepri på barnerommene.

Jeg synes parkett på barnerom er helt ok. Men jeg synes også det er flust av gode gulvbelegg nå, som passer yppelig til barnerom De tåler iallfeall mye, og er myke og gode å sitte på/leke på.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 13:57   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Eller å ta den helt ut andre veien og finne et eller annet tøft industrigulv. Jeg er generelt litt allergisk mot noe som prøver å se ut som noe annet. Plæstikk kan være toppen, men da synes jeg det skal få lov til å være plæstikk, og ikke tvinge det til å prøve å se ut som skifer, lissom.

Gummigulv, for eksempel! Superstas!

http://www.teppeabo.no/gummifliser_3...eS5xoCjN_w_wcB

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 14:29   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja. Eller å ta den helt ut andre veien og finne et eller annet tøft industrigulv. Jeg er generelt litt allergisk mot noe som prøver å se ut som noe annet. Plæstikk kan være toppen, men da synes jeg det skal få lov til å være plæstikk, og ikke tvinge det til å prøve å se ut som skifer, lissom.

Gummigulv, for eksempel! Superstas!

http://www.teppeabo.no/gummifliser_3...eS5xoCjN_w_wcB

Jeg syns gummigulv ser kult ut, men hvordan blir det å vaske? Ser for meg at de knottene kan bety trøbbel?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 14:33   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg syns gummigulv ser kult ut, men hvordan blir det å vaske? Ser for meg at de knottene kan bety trøbbel?

Høytrykksspyler er på mange måter det eneste som hadde gjort susen på guttas rom uansett, tror jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 18:25   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lagt parkett på barnerom, og det var helt uproblematisk. Jeg har derimot dårlig erfaring på kjøkken. Ikke dermed sagt at jeg ikke skal ha parkett på kjøkken igjen, men neste gang skal jeg lakke det mens det er nylagt: da blir det vesentlig tettere og mer vannbestandig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 19:11   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Den sju år gamle parketten på kjøkkenet vårt er egentlig helt fin.

Jeg er ikke så bekymret for hakk og riper i parketten, men den delen av juryen som vil ha parkett stresser over sånt, og jeg vil gjerne slippe irritere meg over at andre stresser over sånt.

Gammel 11-05-15, 10:33   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har lagt parkett på barnerom, og det var helt uproblematisk. Jeg har derimot dårlig erfaring på kjøkken. Ikke dermed sagt at jeg ikke skal ha parkett på kjøkken igjen, men neste gang skal jeg lakke det mens det er nylagt: da blir det vesentlig tettere og mer vannbestandig.

Jepp. Svigerfar sa at vi skulle gjøre dette, men de i parkettbutikken sa at neeeeida, det skulle man slett ikke gjøre, for fabrikklakken var såååå mye bedre enn den man la på selv. F/&%€# bullshit.

Skulle hørt på svigerfar, den gangen der. #hvemsku'trudd

Vi har kanadisk lønn fordi den skal være så veldig hard og slitesterk. Vel, det har ikke så mye å si når det uansett blir merker, men de er mye styggere på det lyse gulvet enn på en eikeparkett. Dessuten gulner det.

Vi skal slipe det ned neste år, og jeg lurer veldig på hvordan jeg skal overflatebehandle det - olje, olje med litt pigment, matt lakk, matt lakk med litt pigment?

Gammel 11-05-15, 11:00   #10
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Fint, gajamor.

Vi har forresten korkgulv på det "nye" kjøkkenet. Spent på hvordan det er.

Gammel 09-05-15, 22:50   #11
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, vi har satset på det. Nå får de ikke leke med høytrykksspyler på rommet, og ikke ha med vann dit i det hele tatt før de har skjønt at vannet ikke skal havne på gulvet.

Gammel 09-05-15, 22:58   #12
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jepp, vi har satset på det. Nå får de ikke leke med høytrykksspyler på rommet, og ikke ha med vann dit i det hele tatt før de har skjønt at vannet ikke skal havne på gulvet.

Det får ikke mine heller, noen. Men det betyr ikke at de faktisk hører etter ...

Gammel 10-05-15, 12:32   #13
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det får ikke mine heller, noen. Men det betyr ikke at de faktisk hører etter ...

Hva? Barn som ikke hører etter?! Skandale!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.