|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
|
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek
Min ene bror har lagt det vakreste gulvet jeg vet om - heltre furuplank. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ofte er gulv fra den tiden i gran, planken er smal og fugene (er blitt) store og ujevne.
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Og noen av oss kan ikke utstå whisky i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekJeg liker cola mye bedre enn whisky, og skal snart legge berry alloc høytrykkslaminat (polar ask) på kjøkken og stue. For oss er det litt et spørsmål om pris også, vi har ikke råd til å velge dyr parkett, så da blir det heller dyr laminat enn billig parkett. Prioriterer slik at vi får råd til litt mer andre ting.
![]() |
#65 |
etterpåklokest
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekJeg har lyst på nytt gulv i stue og kjøkken, så henger her... Sist redigert av Nima : 10-05-15 kl 11:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Erfaren nok
|
Jeg synes parkett på barnerom er helt ok. Men jeg synes også det er flust av gode gulvbelegg nå, som passer yppelig til barnerom
![]() |
#68 |
|
Ja. Eller å ta den helt ut andre veien og finne et eller annet tøft industrigulv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg syns gummigulv ser kult ut, men hvordan blir det å vaske? Ser for meg at de knottene kan bety trøbbel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
Høytrykksspyler er på mange måter det eneste som hadde gjort susen på guttas rom uansett, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Bedreviter
|
Jeg har lagt parkett på barnerom, og det var helt uproblematisk. Jeg har derimot dårlig erfaring på kjøkken. Ikke dermed sagt at jeg ikke skal ha parkett på kjøkken igjen, men neste gang skal jeg lakke det mens det er nylagt: da blir det vesentlig tettere og mer vannbestandig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekDen sju år gamle parketten på kjøkkenet vårt er egentlig helt fin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekVi har vinylcomfort korkgulv fra Wicanders. Utrolig flott, varmt, slitesterkt og lyddempende gulv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
This is normal!
|
Jepp, vi har satset på det. Nå får de ikke leke med høytrykksspyler på rommet, og ikke ha med vann dit i det hele tatt før de har skjønt at vannet ikke skal havne på gulvet.
![]() |
![]() |
#75 |
etterpåklokest
|
Det får ikke mine heller, noen. Men det betyr ikke at de faktisk hører etter ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekJeg har inspisert kjøkkengolvet vårt, som er det som bærer mest preg av bruk. Det synes jo at noen bor her, det gjør det. Det er ikke sikkert ikke et pent parkettgulv. Det har fått noen djupe hakk, og under kjøkkenbordet, der det er sølt mest, er det tjue cm i skjøten mellom to bord som er blitt misfarga av væske som har rent ned mellom. Men jeg synes ikke det gjør noe, jeg synes uansett golv av ordentlig treverk er finere å se på.
![]() |
![]() |
#77 |
This is normal!
|
Hva? Barn som ikke hører etter?! Skandale!
![]() |
![]() |
#78 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekVi har hatt alloc laminat på kjøkken, stuer, gang og soverom i snart 7 år, med barn fra 0-9 år tilstede i alle årene, inkl vannsøl osv. Jeg er kjempefornøyd, men har ikke noe spesielt forhold til tregulv i utgangspunktet. Vil bare ha et gulv som ser bra ut, ikke trenger vedlikehold og lett kan rengjøres. *enkel*
![]() |
#79 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekEn samlet jury ser nå ut til å lande på parkett, siden jurymedlem 2 påstår man vil bli domfelt etter interiørloven dersom man legger noe annet enn ekte tregulv ved siden av Ottaskifer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|