|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunadenJeg har strikket snippsjal til min bunad og er helt frelst. Det knyttes bak på ryggen og sitter veldig behagelig og luner godt, nettopp fordi det er så tett på kroppen. Samtidig har man armene fri (og krøller ikke ermene). I tillegg tar det mye mindre plass dersom man ikke skal bruke det lenger og kan bare legges ned i en veske. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunaden
Enig. I år gikk jeg med hendene inni snippsjalet også. Kanskje bunadshansker i ull neste.
|
|
|
|
#3 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunadenJeg har sort cape med rødt for, sånn som denne. Jeg har denne bunaden som modellen og har rødt på brystet, der hun har sennepsgult.
|
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Må det være i svart eller hvitt? Har googlet litt og finner ikke helt ut det. Jeg har nemlig blå Nordlandsbunad og er ikke overgira på å bruke 5000 kr på cape akkurat nå, men et sånt snippsjal kunne være veldig ålreit.
|
|
|
#5 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunadenStrikker du selv så kan du jo bestemme hvilken farge du vil ha. Jeg har strikket i svart og gitt det til min datter som har svart bunad. Nå holder jeg på med mørkegrønt til meg selv. Fordi det passer med fargene på min bunad. Jeg tror kanskje at jeg skal strikket et til i svart og ha det selv også. Det er et greit sjal å bruke til annet også. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har bakt søte kaker
|
Smart. Er mønsteret noe de har i de fleste garnbutikker eller noe jeg får kjøpt på nett?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|