|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken cape til festdrakten/bunadenEtter to dager sengeliggende med feber etter årets 17.maifeiring, innser jeg at ytterplagg til bunaden er på investeringslista.
|
|
|
#3 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunadenDet er ei Kristin på Eidsvoll som vever ullsjal i hvitt, blått eller sort. Annonsen er ikke aktiv, men hun lager på bestilling. Og da får du cape uten broderi eller søm.
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunadenJeg så mange med store pashminas nå i år, så jeg tenker at du kan gjøre det du har lyst til. :rebell:
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunadenJeg hadde ikke lagt merke til at det var feil engang.
|
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunadenJeg har cape til min hedmarksbunad og det er et må-ha-plagg i Norge, altså.
|
|
|
#7 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunadenJeg har strikket snippsjal til min bunad og er helt frelst. Det knyttes bak på ryggen og sitter veldig behagelig og luner godt, nettopp fordi det er så tett på kroppen. Samtidig har man armene fri (og krøller ikke ermene). I tillegg tar det mye mindre plass dersom man ikke skal bruke det lenger og kan bare legges ned i en veske. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunaden
Enig. I år gikk jeg med hendene inni snippsjalet også. Kanskje bunadshansker i ull neste.
|
|
|
|
#9 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunadenJeg har sort cape med rødt for, sånn som denne. Jeg har denne bunaden som modellen og har rødt på brystet, der hun har sennepsgult.
|
|
|
|
#11 |
|
Har bakt søte kaker
|
Må det være i svart eller hvitt? Har googlet litt og finner ikke helt ut det. Jeg har nemlig blå Nordlandsbunad og er ikke overgira på å bruke 5000 kr på cape akkurat nå, men et sånt snippsjal kunne være veldig ålreit.
|
|
|
#12 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunadenStrikker du selv så kan du jo bestemme hvilken farge du vil ha. Jeg har strikket i svart og gitt det til min datter som har svart bunad. Nå holder jeg på med mørkegrønt til meg selv. Fordi det passer med fargene på min bunad. Jeg tror kanskje at jeg skal strikket et til i svart og ha det selv også. Det er et greit sjal å bruke til annet også. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har bakt søte kaker
|
Smart. Er mønsteret noe de har i de fleste garnbutikker eller noe jeg får kjøpt på nett?
|
|
|
#14 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunadenOg hvilket garn har du brukt, Blå?
|
|
|
#15 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunadenJeg har kjøpt mønster og garn på Husfliden. Om de ikke har det hos deg, så kan jeg skanne og dele det med deg. Og jeg har strikket det i finullgarn, som var anbefalingen. Det holder seg godt. Mønsteret deres har frynser. Jeg har foretrukket uten og da trenger du også ett nøste mindre. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunadenDen var mye finere enn den originale capen til bunaden! Jeg har samme bunad, og denne skal jeg jammen sjekke opp. Har vurdert capen, men lagt det på is pga prisen.
|
|
|
#17 |
|
Har bakt søte kaker
|
Takk for svar! Jeg tror jeg skal ta med frynser for det vevde tynne sjalet som er til bunaden min har frynser, så da blir det litt samsvar ift det. Å, nå gleder jeg meg skikkelig!
|
|
|
#18 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunadenSiste spm Blå. Hvilken pinnestr er det? Og hvor mange nøster trenger jeg?
|
|
|
#19 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvilken cape til festdrakten/bunadenMønsteret sier 5 nøster. Pinnestørrelsen kommer jo an på garnet men med finullgarn strikker jeg på pinne 2,5. Det er et veldig greit strikketøy, når du er kommet over sjokket over å legge opp 600 masker. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Har bakt søte kaker
|
Nå har jeg faktisk fått tilsendt mønsteret av en snill dame, og der ser jeg at originalgarnet er Røros lammeull (50 g / 250 m)... men du brukte Finullgarnet (50 g /175 m), i samme mengde?
|
![]() |
|
|