Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?
Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hehe, men jeg er jo ateist, så jeg har ikke noen skrift jeg skal holde meg til og kan dømme ivei uten å gå på tvers av livssynet mitt. 
Dessuten er det forskjell å mene noe og aktivt prøve å hindre noen i å utøve sine rettigheter.
Det som er sammenlignbart er dersom muslimer skulle prøvd å hindre andre i å spise grisekjøtt, istedet som de gjør nå, lar folk som ikke har noe problem med det, få gjøre det i fred, men står over selv.
Så alle heteroseksuelle som ikke har lyst å gifte seg men noen av det samme kjønn, de kan jo bare la vær. Hvor det sinnet kommer fra, at man føler seg tråkka på over at andre gjør noe, det er faktisk helt ubegripelig.
Nå kjenner jeg kristne som mener at homofili er en synd (ufattelig, men ok), men som synes at det får være hver enkelt sin sak å synde i fred og at man uansett bør ha juridiske rettigheter når man deler et liv.
Jeg mener at man skulle kunne inngå juridisk partnerskap med hvem som helst som var voksen jeg. GJerne grupper også for den del, fordi det har med økonomi og hvem som er pårørende mer enn noe annet. Det at man ligger med hverandre er faktisk et helt merkelig krav.
Så kan de som er religiøse og/eller romantiske legge på et ekstra lag med mening opp på det juridiske partnerskapet.
En annen ting også: Hvorfor er det så vanskelig for transseksuelle å skifte kjønn juridisk? Hvorfor skal det i det hele tatt være med i det offentlige registeret, så lenge man har likestilling så bør det jo ikke være noe det offentlige har noe med sånn egentlig?
Er det noen gode argumenter mot at folk kan bare erklære seg av annet kjønn?