Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flyktningene i Middelhavet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-15, 22:00   #20
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flyktningene i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg syns ikke det er galt å diskutere kostnad. Hvis det at vi tar imot flyktninger betyr at jeg ikke kan regne med å få pensjon, så vil jeg faktisk gjerne vite det.

Hans Rosling får kjeft for å påpeke at man kan hjelpe flere i nærområdene for samme pengesum. Vi må være realistiske uten å moralisere mot de som ikke er like entusiastiske som "oss".

Dette vil koste penger. Mange penger. Vi kan ikke være ukritiske og ta imot alle flyktninger vi ser uten å også tenke på hvordan dette skal håndteres videre. Vi må ha en plan for hvordan flyktningene skal integreres, hvordan vi skal håndtere dette økonomisk og ikke minst hvordan vi skal unngå at hatet oppstår i den norske befolkningen.

Det er greit det, og jeg er enig i at dette koster mye penger, men det er stort sett det Siv J har fokus på.
At det å ta inn flyktninger vil medføre at vi ikke får vår pensjon tror jeg ikke. Selvsagt sier jeg ikke at vi skal ta i mot alle. Norge er et lite land, men vi må være med på å ta vår del og det må andre land også.
Foreløpig ser det ut som om land i Europa ikke helt klarer bli enige om hva som må/bør gjøres, og så går tiden og kaoset desto verre.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.