|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flyktningene i Middelhavet
Beklager virkelig. Var dumt av meg. Er så engasjert i dette da jeg daglig får vite om hva som egentlig skjer. Dette er ikke snakk om kun økonomiske flyktninger men mennesker i reel nød som flykter fra krig. Jo lengre tid det tar før vi og andre land reagerer skikkelig jo flere dør. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
X First Lady
Supert og igjen beklager at jeg lot følelsene renne over. Tar tilbake det med tåpelig. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Flyktningene i MiddelhavetAlt i orden!!
|
|
|
#44 |
|
X First Lady
Takk |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Travelt opptatt
|
En av de mest effektive omfordelingstiltakene vi kan gjøre er å ta imot flere flyktninger og sette dem i arbeid. De aller fleste sender store deler av lønna si "hjem", for å forsørge familien som er igjen. Og selv om man kan si mye om ulempene med "brain drain", så finnes det en del ressurspersoner i tidligere krigssoner som har fått hjelp og utdannelse i Norge, og nå kan bidra i sitt hjemland.
Jeg trodde asylsøkere bare hadde krav på nødvendig hjelp? Og disse vil vel ha status som asylsøkere til søknadene er behandlet?
|
|
|
#46 |
|
X First Lady
Ja vi kan ikke forvente at kommunene selv skal dekke dette så staten Norge må bidra med ytelser til de ulike kommunene. Og jeg tror dette er av et så stort omfang og økende at det på sikt vil kreve litt av noen og enhver av oss. Vi må kvitte oss med fremmedfrykten og kanskje innse at dette er mennesker i nød som trenger ikke bare økonomisk støtte. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Unik
Men det gjelder jo svært mange av dagens flyktninger i Norge.
|
|
|
#48 |
|
Off the map.
|
|
|
|
#49 |
|
X First Lady
Sv: Flyktningene i MiddelhavetJeg kom til å tenke på krigen i tidligere Jugoslavia (Serbia, Bosnia mfl.) |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Unik
Enklere regler, mer liberal politikk, ingen Schengen, ikke båtreise, ikke Dublinavtale?
|
|
|
#51 |
|
Off the map.
|
Sv: Flyktningene i MiddelhavetJeg er forbanna på Siv Jensen for at hun saboterer stortingsvedtaket om 8000 flyktninger.
|
|
|
#52 |
|
X First Lady
Det gjorde vi begge også for lenge siden. Jeg var også i min pure ungdom aktiv i unge høyre. I voksen alder har jeg snudd mere og mere til den andre siden. Det som nå har skjedd med alliansen med Frp har skuffet meg voldsomt og da tenker jeg også på dette partiets menneskesyn og at vi er oss selv nærmest. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
X First Lady
Gode tanker og du er nok inne på noe der |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Flyktningene i MiddelhavetJeg har en venninne som er journalist og som dro til Lesvos i vår og laget reportasje om dette. Hun har planer om å dra nedover igjen nå snart, ta med seg klær og annet utstyr. Det de kunne fortelle var likt det du beskriver, pøbelsara. Det er dokumentert med bilder.
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
#57 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Flyktningene i MiddelhavetJeg blir bare forbannet når jeg hører "vi må hjelpe de i nærområdene deres", som et argument mot å ta imot 8000 hit til Norge.
|
|
|
#58 |
|
Klar
|
Sv: Flyktningene i MiddelhavetPøbelsara, takk for at du deler og minner oss på hva som er virkeligheten for mange. Jeg hadde et innlegg tidligere om hvordan vi kan hjelpe dem som blir ingen, men jeg ser at det er en annen diskusjon. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Sv: Flyktningene i MiddelhavetLilletrille: Jeg har inntrykk av at de er litt overlatt til seg selv etter ankomst, men helt sikker er jeg ikke. Skal se om jeg kan finne artikkelen min venninne skrev for avisen i vår.
|
|
|
#60 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Flyktningene i MiddelhavetSom sagt, så er det ikke noe særlig organisert mottaksarbeid, nei. De må selv ta seg de seksti kilometerne over øya til Mytlini hvor de må registrere seg. Mottaksarbeid og transporten videre blir i stor grad gjort av lokale krefter, men når det kommer så mange,blir det veldig mye for dem å klare.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|