Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flyktningene i Middelhavet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-15, 13:03   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flyktningene i Middelhavet

Jeg har vært på Lesvos en uke og fikk virkeligheten midt i fleisen da vi var på tur til byen molivos torsdag. Se denne reportasjen: http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...s-8132779.html
Jeg tror journalisten var der samtidig som oss. Vi fikk virkeligheten midt i fleisen. Samtidig som vi så dette med egne øyne, leste jeg om Carl I Hagens utspill om flyktningene, her: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...r-8131466.html

Jeg er nok farget av å ha sett disse folka gå av gummibåter som har fraktet dem de seks kilometerne over havet fra Tyrkia. Sett våte, triste, desperate, gamle, babyer, unger og voksne komme gående til den helt provisoriske flyktningesamlingsplassen på den lokale idrettsplassen. det er folk som kommer. Familier, barn. De har klærne de går i og ikke stort mer enn det. Det er vanskelig å beholde et teoretisk perspektiv på dette nårman har møtt noen av disse folkene ansikt til ansikt.lokalbefolkningen bidrar med det de kan, men det kommer hundrevis om dagen, så dette er virkelig en heftig utfordring for små greske øyer som overhodet ikke er utstyrt med infrastruktur til å ta seg av dette.

Jeg har gitt penger til folk som hjelper der nede. Jeg har funnet ut hvordan jeg kan bidra til at de som gjør en innsats kan gjøre mer.

Hva tenker dere at vi, som medmennesker, men aller mest som storsamfunn, skal gjøre? Jeg tenker at vi MÅ slutte å snakke om hva og hvem vi ikke kan ta ansvar for og heller snakke om hvordan Europa kan fordele byrder og dra lasset sammen slik at vi kan hjelpe. Byrden er nå stor for de som er nærmest, mens andre toer sine hender.

Jeg synes forøvrig at utspillet fra Carl i Hagen er så slemt og umenneskelig at jeg ikke får sagt det.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 23-08-15 kl 21:34.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.