|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Trøtt
|
Re: Sv: Hvilken sjokolade til varm sjokolade?
Jupp. Eller vår Rema100: varme melk i melkesteameren til Nespresso, og så o'boy-pulver. Da kan de store barna til og med fikse det helt selv.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken sjokolade til varm sjokolade?Jeg bruker 70% kokesjokolade, noen ganger litt honning eller lønnesirup og kanskje litt kanel. :slurp:
|
|
|
#23 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2015
![]() |
Sv: Hvilken sjokolade til varm sjokolade?Min erfaring er at varm sjokolade laget av *sjokolade* er noe vi voksne liker. Barna foretrekker som regel varm sjokolade laget av *kakaopulver*. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilken sjokolade til varm sjokolade?Både jeg og barnet foretrekker kakao framfor varm sjokolade. Smelta sjokkis i melk blir for tykt og søtt. Jeg bruker kakaopulver, ikke instantgreiene, sukker, vanilje og melk og koker opp.
|
|
|
#25 |
|
|
Sv: Hvilken sjokolade til varm sjokolade?Jeg tenker på kakao og varm sjokolade som to ulike ting. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Jul 2012
Sv: Hvilken sjokolade til varm sjokolade?
Den jeg laget i går gikk ned den altså, han hadde visst vært mye mer interessert i termosen enn matpakken. Som sagt hadde jeg litt ekstra sukker i, men jeg kan jo prøve uten også. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Jul 2012
Sv: Hvilken sjokolade til varm sjokolade?Tipper jeg bruker kakaopulver når sjokoladen er brukt opp. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken sjokolade til varm sjokolade?Her foretrekker vi Rett i koppen kakao faktisk. Gjerne med en melkeskvett i. Skal vi kose oss ekstra hjemme, så steamer vi melk og har over i et glass som har en god slump med Freia sjokoladesaus oppi, rører og voila, deilig varm sjokolade |
|
|
|
|
|
#29 |
|
flisespikker
|
Barn er forskjellige, de også.
|
|
|
#30 |
|
Personlig pessimist
|
Aldri erfart. Grunnen til at jeg bruker kakaopulver "til hverdags" er at det gir langt færre kalorier og mye mindre sukker enn varm sjokolade. De koser seg helt klart mer med "tykk", varm sjokolade.
|
|
|
|
#31 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#32 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#33 |
|
flisespikker
|
Jeg liker heller ikke kjempesøt sjokolade. Men det blir mye mindre søtt når man bruker 70%-sjokolade enn med vanlig kokesjokolade, da. Og sukker i høres jo helt vilt ut.
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
Joda, men det er betydelig mer sukker i en 70% sjokolade enn i kakaoen jeg lager, gitt.
|
|
|
#35 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilken sjokolade til varm sjokolade?Til uteskole har jeg rett og slett regia "rett i koppen" til gutta. Det funker fint. Selv vil jeg ha chilli i kakaoen, og jeg foretrekker vel streng tatt den fra dronningens, for 70 % kan lett bli bitter.
|
|
|
#36 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hvilken sjokolade til varm sjokolade?På et eller annet forum lærte jeg at rett i koppen-drikk ikke gir sur termos like raskt som hjemmelaget kakao. (Her kan tursekker lett bli liggende både to og tre dager i ganger. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Glamorøs
|
Det er vel kanskje fordi den ikke inneholder melk?
|
|
|
#38 |
|
Absolute Beginner
|
Ja, den gjør kanskje ikke det? Eller er det tørrmelk? |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilken sjokolade til varm sjokolade?Jeg laget også kakao med pulver før, fordi jeg selv synes det er bedre. Men det tar 1 min og 30 sek å lage oboy i mikroen, så det kan ikke sammenlignes tidsmessig - og mine barn vil heller ha lunken sjokolademelk enn brennvarm kakao. Så da er det jo veldig enkelt.
|
|
|
#40 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvilken sjokolade til varm sjokolade?Den beste sjokoladedrikken er den fra kafeteria. Fra sånn automat med bilde av dame på.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|