|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltBåde NAF og Redningsselskapet har hatt kvinnekvelder som går på båt og bil og med godt oppmøte. Hva tenker dere om det?
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt
Jeg mener det samme burde gjelde der. At en kan tenke målgruppe uavhengig av kjønn og mer i forhold til ferdighetsnivå. NAFs kvinnekveld så jeg reklame for for en stund siden, og målgruppen var vel egentlig folk som ikke hadde sett under panseret på en bil før. Jeg fikk invitasjon til pensjonskveld for kvinner fra banken, og der var det helt tydelig at man tok utgangspunkt i at kvinner ikke kan noe om hvilken pensjon de tjener opp. Mulig at det er flere kvinner enn menn som vet lite om pensjonen sin, men hvorfor ikke heller invitere til "pensjon for dummies"-kurs, uavhengig av kjønn?
Sist redigert av noen : 13-11-15 kl 20:44. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt
Det er ikke noe mindre irriterende. Hva var poenget? Var det lagt opp på en annen måte enn om det hadde vært menn til stede? På hvilken måte? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke deltatt på disse kursene selv for å ha sagt det. Men jeg tror at egne kurs for kvinner når det gjelder båt og bil er mer lavterskel å delta på da menn ofte har mer kunnskap om disse produktene. Samt at kvinner i en sånn setting ikke er like redd for å stille "dumme" spm.
|
|
|
#5 |
|
|
... Og da skjønner jeg ikke hvorfor man ikke bare kan kalle det "nybegynnerkurs", "motor for dummies" eller noe annet som ikke trenger å bygge opp under "damer kan ikke tekniske greier"-fordommene. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Fordi kommer det fortsatt nesten ingen damer.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|