|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltMen, er det egentlig så ille å si at man synes noen er teite? Jeg synes man er ganske teit hvis man ikke synes at slike markedsføringstriks er problematisk, akkurat som at jeg forstår at det er endel folk som synes jeg er teit som henger meg opp i det, rir kjepphester, må ta ta i absolutt alle kamper, og andre synspunkter jeg ofte får på at jeg sier ifra om slike ting. At noen ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltDu må gjerne si at folk som er uenige med deg er teite |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltJeg er enig i at denne typen arrangementer er med på å bygge oppunder kjønnsforskjellene og ville nok derfor aldri deltatt på noe sånt selv. Jeg syns også det er helt greit å si noe om hvorfor man syns sånne arrangementer er problematiske.
![]() |
#64 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltJeg hadde aldri gått på noe som heter Damenes aften, selv om jeg er litt opptatt av interiør. Kundekvelder går jeg heller ikke på, jeg blir bare utilpass av sånt. Damens aften høres dessuten ut som noe Ibsen kunne skrevet kritisk om.
![]() |
#65 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt
Jeg synes denne tråden er ganske ryddig, og ikke preget av "du er teit"-argumentasjon i det hele tatt. At man kan tolke folks sterke meninger som at de synes manglende forståelse for Saken er teit, synes jeg ikke bør være så farlig, så lenge ikke er det argumentasjonen går ut på. Mitt poeng er altså at jeg synes det er synd om engasjement og (det jeg oppfatter som) saklig argumentasjon blir borte i en diskusjon om at vi må passe oss for å kalle hverandre teite. Det kan jo bli i overkant forsiktig om det ikke skal være greit å mene noe om andres synspunkter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Leser
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt(Har ikke lest tråden denne kommer fra)
Jeg synes ikke det er så viktig og det er flere grunner til det:
![]() |
#67 |
Leser
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt
Ja, der kom straffen for å ikke ha lest den opprinnelige tråden - så ut som det faktisk var forbudt for menn. :tullerdumednisselue: Og det er jo diskriminering, må finlese om de som er på denne greia faktisk får fordeler også!
![]() |
#68 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltKjønnsdelte arrangement er bare så utdatert. For meg. Jeg deltar av prinsipp ikke på slike arrangement, siste jeg høylydt trakk meg fra var mammakveld for 6. trinn. Nå vurderer jeg å kuppe foreldrekontaktvervet for begge mine, for å fornye arrangementene litt. I alle fall kjønnsmessig. : prinsipprytter:
![]() |
#69 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltSå det finnes ingen samlende karakteristikker for gruppen "kvinner" og vi skal fra nå av totalt slutte å bruke begrepet "kvinner" og heller bruke "individ"? Fordi hvis vi ikke gjør det så signerer vi vår egen dødsdom over kvinners karriere og lønnsnivå? Noe sånt?
![]() |
#70 |
Earthling
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltSlike arrangement gjør seg selv en bjørnetjeneste, spør du meg. De sørger for at jeg ikke drar på dem. Og tydeligvis en god del andre, ut fra denne tråden. Jeg opplever ofte at slike kjønnsdelte arrangement bærer preg av trangsynthet. Se! Er ikke alle vi like? Og vi vil kun menge oss med hverandre! De arrangeres gjerne av folk som har et annet kvinnesyn enn meg og jeg føler meg ikke bare uvel, men utestengt, siden jeg ikke synes det er like "koselig" som de andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltJeg klarer ikke å hisse meg opp av dette. Jeg gidder ikke å gå på noe sånt, enten det er type temakveld eller for damer eller noe sånt. Men at det heter damenes aften bryr jeg meg ikke noe om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Leser
|
Jeg synes kjønn er en helt grei måte å dele opp folk på, men jeg synes ikke det er greit å dele opp folk og deretter gi den ene gruppen fordeler. Hadde Bohus hatt en "Herrens aften" i tillegg - med samme rabatt er jeg enig med deg. For meg er det fordelene + eksluderingen som trigger at jeg reagerer.
![]() |
#73 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltBåde NAF og Redningsselskapet har hatt kvinnekvelder som går på båt og bil og med godt oppmøte. Hva tenker dere om det?
![]() |
#74 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt"Teit" begynner å blekne litt i forhold til ord de som er uenige med meg bruker.
Hvis du har lest det jeg skriver, bør du ha sett at jeg ikke mener det. Men jeg klarer ikke finne veldig mange samlende karakteristikker for gruppen "kvinner" eller gruppen "menn" ut over rent biologiske. Hvilke er det du tenker på, og når vil det være et behov for slike karakteristikker? Jeg spør ikke for å være snipete altså, jeg er åpen for at det kan være noe jeg ikke har tenkt på.
Sist redigert av noen : 13-11-15 kl 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
This is normal!
|
Jeg mener det samme burde gjelde der. At en kan tenke målgruppe uavhengig av kjønn og mer i forhold til ferdighetsnivå. NAFs kvinnekveld så jeg reklame for for en stund siden, og målgruppen var vel egentlig folk som ikke hadde sett under panseret på en bil før. Jeg fikk invitasjon til pensjonskveld for kvinner fra banken, og der var det helt tydelig at man tok utgangspunkt i at kvinner ikke kan noe om hvilken pensjon de tjener opp. Mulig at det er flere kvinner enn menn som vet lite om pensjonen sin, men hvorfor ikke heller invitere til "pensjon for dummies"-kurs, uavhengig av kjønn?
Sist redigert av noen : 13-11-15 kl 19:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
This is normal!
|
Jeg svarte i forhold til å være interessert i shopping, særlig nips og småinteriør. Vi har altså IKEA-møbler både her og der, og de holder jo stort sett vedlig godt. Jeg har bl.a. en IVAR-hylle jeg kjøpte i 1993 som har flyttet rundt sammen med meg en 11-12 steder som fortsatt er i bruk og er like fin.
![]() |
![]() |
#77 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Mitt lokale kjøpesenter hadde "Guttas dager". Da kunne man klatre i klatrevegg og gjøre annet morsomt for gutter på området utenfor. Jeg skrev et høflig, men småstrengt, innlegg på facebooksiden deres og lurte på hva de ønsket å signalisere om dette til min fartsglade datter, men de svarte meg ikke en gang. Så teit var jeg, tydeligvis.
![]() |
#78 |
|
Jeg synes det er synd at stadig flere ikke føler at de hører hjemme i kjønnskategorier. Det å føle at man ikke hører hjemme kan være ganske tøft og som en konsekvens blir det behov for å definere seg ut av kjønn i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltVi har forskjellige meninger om hva som er viktig å bry seg om her i verden, og det er sannelig bra også for ingen har tid til å engasjere seg i absolutt alle viktige saker.
![]() |
#80 |
maler
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltJeg greier ikke å hisse meg veldig opp over damenes aften. Det har jo vært flere slike rundt omkring. Men jeg ser ikke helt poenget, hadde de kalt det kundekveld hadde det fortsatt vært bare damer. Når temaet er noe som uansett tiltrekker seg mest damer, hva er da poenget? Jeg kan se poenget hvis det er snakk om et område hvor kvinner vanligvis ikke melder seg. For eksempel kunne jeg nok ha gått på en kveld med bilkurs spesielt rettet mot kvinner. Og ja, det hadde vært større sannsynlighet for at jeg hadde deltatt om det kun var kvinner enn om det var brukt ord som nybegynner eller noe annet kjønnsnøytralt. Jeg ser det problematiske med kjønnsdelte arrangementer, men jeg tenker at det av og til kan være ok. Hvorfor damenes aften har blitt så populært i handelsstanden for tiden er imidlertid en gåte for meg.
![]() |
|
|