Sv: Vintersko til jente (10-11 år) som er kule og varme
Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.
Oi. Vi kjøpte disse i november eller noe, og hun har brukt de hver dag siden. De koster jo ca 700 kr, så om jeg var deg ville jeg nesten klaget? De bør jo holde bedre enn som så? 
Snuppa dropper til og med ullsokker av og til, fordi hun synes disse er så varme…
Ja, jeg har vurdert det. Skal se om jeg finner kvitteringa. De skal jo liksom ha garanti også.
Jeg kjenner jeg får liten tiltro til skobutikken og de som jobber der. Da jeg kjøpte dem, og spurte i butikken, fikk jeg beskjed om at "joda, dette var skikkelige vintersko, vi solgte masse av dem i fjor, og fikk ingen klager". Da jeg nevnte det nå, hvilken erfaring vi hadde, etter knappe to måneder, fikk jeg beskjed om "nei, dette er jo ikke skikkelige vintersko, for disse har jo syntetisk for, og jeg burde jo ha skjønt at de var mest til penbruk". Når jeg deretter spurte om Timberland Mukluk (fordi jeg var på utkikk etter nye) fikk jeg til svar at "jooooeeeh, tror da det er vintersko, de er jo litt foret, er de ikke ... ? Jo, jeg tror de nok sikkert skal være ganske varme ..."
Hater når de som jobber i butikk ikke har peiling på varene de selger, slik at jeg må lære dem det. 
Når jeg handler sko og går inn i en skobutikk vil jeg ha en ekspeditør som med stor selvsikkerhet sier: "Hvis du er ute etter skikkelig varme sko, da skal du velge disse. De har sånn og sånn foring, sånn og sånn membran, sålen er laget slik at blablalba, og de har et utseende som tiltaler de fleste av det kjønnet i den aldersgruppen. Joda, de koster litt, men det får du igjen for, ved at de er veldig slitesterke og kan brukes til både sånn og sånn, så du slipper to par. Men om du vil ha noe billigere så har vi også disse, de er litt mindre vanntette, men de holder varmen, og hvis du er flink til å impregnere dem ..." En selger, rett og slett.
Sist redigert av My : 18-01-16 kl 14:50.
|