Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vintersko til jente (10-11 år) som er kule og varme

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-16, 14:42   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Vintersko til jente (10-11 år) som er kule og varme

Eldste trenger nye vintersko, og sånne fornuftige barnevintersko som jeg har kjøpt til henne før er bare såååå lite aktuelt å bli sett med blant folk.

Hvor kjøper man kule, men varme vintersko til store barn/små ungdommer som fremdeles bruker små skostørrelser? Hun er sped med små føtter, og kan ikke ha større enn str. 35. Om hun kunne handle i voksenavdelingen så skulle jeg alltids ha funnet noe, men alt jeg har sett i nettbutikkene er enten for barnslig () eller for stort.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 14:44   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vintersko til jente (10-11 år) som er kule og varme

Sjekk Timberland. Gode, varme, vanntette og fine synes jeg.

Gammel 07-01-16, 14:49   #3
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Timberland mukluk i barnestørrelse.

Gammel 07-01-16, 14:50   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Timberland Mukluk er gode ja. Det samme er disse fra Columbia som ihvertfall min datter (12) er veldig fornøyd med:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 14:51   #5
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker Bisgaard. Det er skinnsko og må behandles med skinnfett og gjerne impregneringsspray.

http://www.miinto.no/p-539157-fyn-castania-60302-5-61

Gammel 07-01-16, 14:53   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min har brukt timberland i mange år. Nå har hun riktignok str 40 i sko, men vi har hatt mukluk i små størrelser også. De er kule visstnok.

Gammel 07-01-16, 14:55   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Timberland Mukluk så jeg at de hadde til nedsatt pris på Falkanger på Trondheim Torg.

Jeg har akkurat bestilt disse til mi 5.klassejente, fra Lekmer.no, på salg.

Til nå har hun brukt noe lignende, fra IN2 (den typen som "alle" hadde i fjor, i hvitt, hun har dem i svart), som overhodet ikke holder mål. Men Sorel er jo et godt gammelt merke da, så jeg satser på at disse skal være varme nok.

Sist redigert av My : 07-01-16 kl 15:01.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 15:01   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sett på de samme som deg, Lille my, og tror kanskje jeg kjøper de om brukeren godkjenner.

Timberland Muluk liker jeg, men ikke hun.

Colombiaskoene skal jeg vise henne. Bisgaard og skinnimpregnering er ikke helt oss, tror jeg, men ellers er de jo fine.

Gammel 07-01-16, 15:09   #9
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Jeg har kjøpt ecco fra deres egne nettbutikk, for der er det bedre utvalg enn de lokale butikkene. Ecco pleier alltid ha både sporty og pene vinterstøvler som er varme og vanntette. De passer også bra på smale føtter. (modellen vi har er kjøpt på salg i våres).

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 15:32   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har slått til på opptil flere rimelige par fra Zalando, og det har faktisk vært suksess. Liv har disse i skinn (NB; store i størrelsen, 35 passet til meg som er 36/37):

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 15:34   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og disse, som er en stor favoritt og visstnok kjempevarme selv nå i 17 minus, med sitt syntetiske for:

De er dessverre utsolgt i 35, ser jeg.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 15:34   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har det gått i "vanlige" Timberland de siste par sesongene. Lysebrune i fjor, svarte i år. De ankelhøye som "alle" har. Finnes for både barn og voksne.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 15:57   #13
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Her har det gått i "vanlige" Timberland de siste par sesongene. Lysebrune i fjor, svarte i år. De ankelhøye som "alle" har. Finnes for både barn og voksne.

Jeg vil helst kjøpe høye. Det er egentlig mye snø her, og av og til mye sørpe og av og til veldig kaldt (Welcome to Trøndelag, the county of four seasons a day!), så jeg vil ha noe høyt, varmt og vanntett. Ser det er stort sett det jentene går i her, også de som er litt eldre.

Gammel 07-01-16, 16:50   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa bruker slike fra Emu:

De ser ut som UGGs, er faktisk vanntette (i hvert fall ganske vanntette), skikkelig varme og ikke minst godkjent av brukeren.

Gammel 07-01-16, 17:28   #15
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Sorel-skoene ble godkjent, og er bestilt.

Gammel 18-01-16, 12:08   #16
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg har akkurat bestilt disse til mi 5.klassejente, fra Lekmer.no, på salg.

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Sorel-skoene ble godkjent, og er bestilt.

Jeg bestilte også disse, men tenker å la de gå i retur. Jeg trodde de skulle være varme som Kamik støvlene som yngste liker så godt. Men jeg finner ikke den avtagbare fleece sokken som skulle vært der i følge nettbutikkens beskrivelse. Jeg kjenner tynt fleecefôr i skaftet, men ikke avtagbart. Nede i skoen kjenner jeg kun hard plast, lite fôr. På spesifikasjoner leser jeg ikke noe om at de er varme, kun vanntette.

Fra Boozt,
PRODUKTINFORMASJON
Vanntett
Semsket overdel
Teksturert skinndetalj
Foret
Avtagbart fleecefôr
Støpt gummi yttersåle
Logo detalj

Er dere fornøyde, er det produktegenskaper jeg har oversett?

Gammel 18-01-16, 12:11   #17
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg bestilte også disse, men tenker å la de gå i retur. Jeg trodde de skulle være varme som Kamik støvlene som yngste liker så godt. Men jeg finner ikke den avtagbare fleece sokken som skulle vært der i følge nettbutikkens beskrivelse. Jeg kjenner tynt fleecefôr i skaftet, men ikke avtagbart. Nede i skoen kjenner jeg kun hard plast, lite fôr. På spesifikasjoner leser jeg ikke noe om at de er varme, kun vanntette.

Fra Boozt,
PRODUKTINFORMASJON
Vanntett
Semsket overdel
Teksturert skinndetalj
Foret
Avtagbart fleecefôr
Støpt gummi yttersåle
Logo detalj

Er dere fornøyde, er det produktegenskaper jeg har oversett?

Ungen er fornøyd, og da er jeg fornøyd. De er såpass store at hun har plass til ullsokker dersom hun synes det er kaldt. Jeg er fornøyd med at de er høye og vanntette, og at hun faktisk vil bruke dem.

Gammel 18-01-16, 12:25   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungen her er også strålende fornøyd. Foret er 100g Thinsulate materiale, som er et veldig varmt fleece-materiale. Det er sålen som kan tas ut på denne, ikke foret, så om den ikke blir varm nok bytter jeg ut denne med ullsåle. Hun har god plass til ullsokk nedi. Den modellen som heter "Joan of Arctic", som ligner i designet, har en uttagbar innersokk, slik som en del av de andre modellene (caribou, yoot pac, super trooper m.m.). Men jeg synes disse fort blir veldig tunge og klumpete.

Dette står på hjemmesiden til Sorel:

Sitat:

A suede leather upper with fun patterned laces gives this boot unique style while Thinsulate™ insulation, fleece lining and a removable EVA footbed ensure that feet stay warm, dry and comfortable in cold winter conditions.

Gammel 18-01-16, 12:47   #19
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Jeg har Sorel Joan of Arctic selv, og tunge og klumpete er bare forbokstaven. De er gruelig varme da, så sånn sett er de jo en suksess, men jeg bruker dem bare når det er iiiskaldt, når jeg er på Svalbard eller når jeg skal sitte timesvis i en ishall. Pluss at det er en halvdags jobb å få dem av og på.

Gammel 18-01-16, 13:09   #20
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Ja, ungene her hadde Caribou for et par år siden. Tunge, klumpete og veldig, veldig varme. varmere enn nødvendig, den vinteren der, da det brant overalt på kysten og snøen aldri kom. Så halve vinteren ble det bare brukt joggesko med gore-tex. Håper selvsagt på litt mer vinter i år, men satser på at disse skal være varme nok likevel. I dag er første dagen de blir brukt i snø, så får vi i det minste se hvor vanntette de er, når det ikke er særlig kaldt enda.

Sist redigert av My : 18-01-16 kl 13:14.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.