Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Må vi forsøke å forstå alt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-16, 19:49   #3
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må vi forsøke å forstå alt?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Å forstå er jo ikke det samme som å akseptere.

Jeg tenker at jeg langt på vei kan forstå at det oppstår uheldige situasjoner i verden, der resultatet er at et barn giftes bort, men jeg kommer aldri til å akseptere og legge til rette for den slags. Men alt vi kan ha forståelse for møter vi på en helt annen måte enn om vi bare setter oss på bakbena, og jeg mener Fuggeli har helt rett i at vi må møte disse menneskene med respekt. Selv om vi gjør det aldri så klart at en voksen mann ikke kan leve som gift med en jente på 14.

Skal man da forstå voldtekt? Skal man forstå at noen kaster syre på kvinner som straff.

Jeg vet at å forstå ikke er det samme som å akseptere. Men jeg klarer ikke å forstå at det finnes en eneste grunn til å gifte seg med et barn. Skal man hjelpe kan man adoptere barnet. La det fortsette å være barn. Men gifte seg med det? Ha sex med det? Jeg klarer ikke å forstå at det finnes noen unnskyldning.

For meg er giftermål med barn det samme som voldtekt. Og jeg blir vrang i viljen av at noen sier jeg bør forstå og at det ikke er tegn på at de som gjør det og samfunnet som praktiserer det mangler noe fundamentalt som de burde være fullstendig klar over selv.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.