|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sommeravslutning. So last year?Guri malla, så mye styr det er rundt avslutningene deres da!
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-06-16 kl 01:43. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Sommeravslutning. So last year?
Det er mulig jeg er vanskelig eller lite easy-going, men jeg opplever det som vrient å måtte være flere steder samtidig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
© All rights reserved
|
Og dette bunner jo igjen i at du har (mange) tette barn. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Ja, nå tenkte jeg mer på Serafin, Xian og en del andre, der de har svært ambisiøse opplegg eller masse diskusjoner og styr på forhånd.
|
|
|
#5 |
|
etterpåklokest
|
Jeg synes jo at noe bør vike, og at avslutningsopplegget ikke trenger dimensjoneres for deltidsarbeidende ettbarnsmødre og at vi andre bare skal suck it up. Det er jo ikke slik at det mangler arenaer å møte andre foreldre på, med alle avslutningene, kampene, bursdagene og grillkveldene. Jeg ser mer til andre foreldre enn jeg rekker se mannen min hver desember og juni. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Deltidsarbeidende ettbarnsmødre, gitt.
|
|
|
#7 |
|
etterpåklokest
|
Jeg har forøvrig tvillinger i hver sin parallellklasse. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Semiaktiv
Jeg er enig. På fotballkamper møter jeg bare fotballforeldrene, og i bursdager møter jeg ingen. På foreldremøter er det lite tid til å være sosial, og foreldrearrangementer er det lite av utenom. Så lenge det bare er skoleavslutninger så går det greit for de fleste. Problemet, som mange andre påpeker, er når alle fritidsaktivitetene + SFO skal ha noe i tillegg. Det løser man ved å nedprioritere disse, når det blir kollisjoner. Jeg synes fortsatt ikke at det er skoleavslutningen som skal vike. Men ja, jeg synes man bør prøve å holde et lavterskel opplegg, slik at de fleste får til å bli med (Her er forresten tvillinger det enkleste, siden de har felles avslutning for hele trinnet så der slipper vi unna med en avslutning for to barn.
|
|
|
#9 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Sommeravslutning. So last year?Kolliderende sommeravslutning for klasser på samme skole? Her blir dette koordinert av fau så vi slipper kollisjon. Både fordi de fleste er på skolen og det ikke er plass til to trinn, men mest for at foreldre skal slippe kollisjon.
|
|
|
#10 |
|
etterpåklokest
|
Jo, desember og juni er like travelt hver år. Og man løser det da på et vis. Men jeg synes faktisk det er slitsomt at det er så mye som skjer samtidig, og synes at det hadde vært ok at ikke hver ettermiddag er en logistikkoperasjon flere uker i strekk. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hadde jeg fått bestemme så hadde klassekontaktene tatt en avgjørelse, og ferdig med det.
|
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Anbefaler å bli klassekontakt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-06-16 kl 16:59. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
En ting som irriterer meg litt, er at i vår klasse er det en stor foreldregruppe som også har barn i en klasse på et høyere trinn. Så hver gang man foreslår/innvender noe, får man høre at "sånn har vi alltid gjort det, og det fungerer så BRA". Det er vanskelig å trumfe gjennom endringer, men når det gjelder sommeravslutning = overnattingstur, skal jeg sannelig gjøre mitt.
|
|
|
#14 |
|
Absolute Beginner
|
Jeg har motsatt erfaring. Bare fordi jeg har hatt eldre barn på skolen, og jobbet der i årevis selv, skal jeg ikke tro jeg kan noe som helst om hva som fungerer eller ei. Det er noen sta bulldoserforeldre på trinnet til yngstemann for å si det slik. (Og så klager de da ting ikke går som de hadde tenkt ut, fordi de ikke vet hvordan en flokk på 55 unger kan håndteres. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
De har kommet på den geniale ideen at man har "årstids-grupper".
|
|
|
|
#16 |
|
Semiaktiv
Oi ...
|
|
|
#17 |
|
Tittel og tittel....
|
Det har vi, og det er ingen problem, så det kan fungere også. Det største problemet har egentlig vært å huske på hvilken gruppe man er på. Forresten om det har vært kaos på de andre gruppene vet jeg jo ikke. Vi får jo presentert et ferdig opplegg.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|