Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sommeravslutning. So last year?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-16, 22:19   #121
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Og skogsmafiaen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 22:20   #122
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Problemet her er at det var så vannvittig med styr FØR avslutningene. Og noen mener at det er mye viktigere med en fotballkamp, enn at det kræsjet med et annet trinn.

Nå ordnet det seg, men det var ganske mye drama i forkant.
Og slikt blir jeg smårar av.

Jeg tenker at første prioritet er at det ikke skal kræsje med avslutning til et annet trinn, eller barnehagene. Resten er ikke like "viktig". Mulig jeg er rar.

Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 22:22   #123
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så må man for Guds skyld ikke bake posekaker til avslutningene, men staselige kaker som barna kan være STOLTE av at mor har bakt, er nå Facebook fullt av.

Gammel 19-06-16, 22:31   #124
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og så må man for Guds skyld ikke bake posekaker til avslutningene, men staselige kaker som barna kan være STOLTE av at mor har bakt, er nå Facebook fullt av.

Ja, jeg leste en overskrift der en eller annen mente at norske foreldre må skjerpe seg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 22:36   #125
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

På eldste sin avslutning, ved sjøen, var det ikke mange kaker å se. Vi fikk beskjed om å ta med "kaffe og kaffemat" og tok med kjeks rett og slett. Det hadde de fleste andre også gjort, lettvint og greit. Fornøyde barn siden jeg kjøpte dyre kjeks jeg normalt ikke kjøper (tilbud).

Gammel 19-06-16, 23:05   #126
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

På våre avslutninger, enten det er skolen eller fritidsaktiviteter, er det en blanding av både hjemmebakte kaker, posekaker og kjøpekaker. På juleavslutningen i fjor var det to som hadde med kake og ellers bare klementiner. Her er det forståelse for at mange har travle hverdager og ingen konkurranse om hjemmebakst heldigvis.

Gammel 19-06-16, 23:17   #127
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syns at argumentet om at alle kaker så like ut var litt rart jeg. Er det virkelig en stor forskjell utseendemessig på sjokoladekaker i langpanne enten de er fra pose eller ikke?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 23:27   #128
Input

Input sin avatar

Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fniser av denne videoen, der det er helt forferdelig og veldig trist med posekaker.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 23:34   #129
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Gjør som Nora Helmer, still for all del med makroner og lukket valnøtt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 00:24   #130
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guri malla, så mye styr det er rundt avslutningene deres da! Tror jeg må bo i easy-going-land. Jeg opplever i grunnen lite konflikter og styr om dette. Trinnkontaktene tar en sjefsavgjørelse og sender ut en e-post, om grilling en ettermiddag (ta med egen grillmat, trinnkontaktene stiller med grillkull, bruker en offentlig oppmurt grill på valgt friområde), eller om frokost 07:30-08:30 på trinnarealet, (ta med mat til felles frokostbord). Ingen spørring på forhånd med påfølgende diskusjoner eller krangling, folk er stort sett glade for at noen gidder å ta initiativet, og er redd de ender opp med oppgaven neste år om de protesterer. De som kan kommer, de det ikke passer for lar det være. Hvor vanskelig må det være liksom ...

Sist redigert av My : 20-06-16 kl 00:43.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 00:49   #131
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Herre min hatt : pent omformulert:

Gammel 20-06-16, 00:50   #132
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Guri malla, så mye styr det er rundt avslutningene deres da! Tror jeg må bo i easy-going-land. Jeg opplever i grunnen lite konflikter og styr om dette. Trinnkontaktene tar en sjefsavgjørelse og sender ut en e-post, om grilling en ettermiddag (ta med egen grillmat, trinnkontaktene stiller med grillkull, bruker en offentlig oppmurt grill på valgt friområde), eller om frokost 07:30-08:30 på trinnarealet, (ta med mat til felles frokostbord). Ingen spørring på forhånd med påfølgende diskusjoner eller krangling, folk er stort sett glade for at noen gidder å ta initiativet, og er redd de ender opp med oppgaven neste år om de protesterer. De som kan kommer, de det ikke passer for lar det være. Hvor vanskelig må det være liksom ...

Det er mulig jeg er vanskelig eller lite easy-going, men jeg opplever det som vrient å måtte være flere steder samtidig.

Gammel 20-06-16, 01:17   #133
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det er mulig jeg er vanskelig eller lite easy-going, men jeg opplever det som vrient å måtte være flere steder samtidig.

Og dette bunner jo igjen i at du har (mange) tette barn.

For oss er avslutninger easy going , men slik har det ikke alltid vært. Når vi hadde barnehagebarn, en på småtrinnet, en på mellomtrinnet pluss fritidsaktivitetsavslutninger, var det langt fra easy. Ikke fordi det krevde så himla mye arbeid fra oss foreldre, men rett og slett fordi vi skulle være flere steder samtidig. Det var aldri snakk om hjemmebakte festkaker, men ettermiddager fulle av avslutninger kombinert med turnusarbeid (altså ettermiddagsjobbing) og det at vi måtte klones for å rekke over alt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 06:39   #134
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det er helt supert at alle stiller med posekake. Da blir en ikke fristet til å smake. Kalorier spart.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 07:13   #135
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ja, nå tenkte jeg mer på Serafin, Xian og en del andre, der de har svært ambisiøse opplegg eller masse diskusjoner og styr på forhånd.

Men jeg mener forsåvidt at dersom man har flere arrangement på en gang så må man jo bare prioritere, og si at det andre ikke passer. Det er jo ingen grunn til å få hele tradisjonen avviklet.

Gammel 20-06-16, 07:29   #136
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Det er helt supert at alle stiller med posekake. Da blir en ikke fristet til å smake. Kalorier spart.

Hehe, enig.

Jeg er glad det er ganske laidback her også. Ingen konflikter, ingen styr, ingen store krav til hva man skal ha med (annenhver gang kaffe/gave og kake, ellers egen grillmat på sommeravslutningen, samme hvert år), og om noen ikke har med kake eller gave til loddtrekning tviler jeg på at det ville blitt lagt merke til en gang.

Sist redigert av Myria : 20-06-16 kl 07:44.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 07:51   #137
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, nå tenkte jeg mer på Serafin, Xian og en del andre, der de har svært ambisiøse opplegg eller masse diskusjoner og styr på forhånd.

Men jeg mener forsåvidt at dersom man har flere arrangement på en gang så må man jo bare prioritere, og si at det andre ikke passer. Det er jo ingen grunn til å få hele tradisjonen avviklet.

Jeg synes jo at noe bør vike, og at avslutningsopplegget ikke trenger dimensjoneres for deltidsarbeidende ettbarnsmødre og at vi andre bare skal suck it up. Det er jo ikke slik at det mangler arenaer å møte andre foreldre på, med alle avslutningene, kampene, bursdagene og grillkveldene. Jeg ser mer til andre foreldre enn jeg rekker se mannen min hver desember og juni.

Så nei til skoleavslutning med foreldre, og ja til påsketreff/oppstartstreff/halloweentreff/whatever som sprer det utover året.

Gammel 20-06-16, 08:10   #138
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg virkelig elsker opplegget på vår skole. Alle trinnene (bortsett fra 7. trinn, som jo er litt spesielt) har skoleavslutning sammen i skolegården. Hvert trinn fremfører én sang, og så er det salg av kake/kaffe/pølser. Det er fri ferdsel mellom klassetrinnene, som i utgangspunktet får tildelt en gressflekk hver hvor man kan samles. Selv om vi da må dele oss litt, er det bare snakk om å bytte litt på hvor vi står på gresset, og alle er happy. Ingen bestemmer hva slags kaker man skal ta med, men det fordeler seg nokså jevnt, kanskje mest ulike former for sjokoladekake og muffins, men det er jo det barna liker best, virker det som.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 08:12   #139
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

..og siden sommeravslutningen er felles for hele skolen, vet alle om at det er en dag som tas hensyn til, så fotballkamper, bursdager og lignende legges til andre dager.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 08:14   #140
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Beste kommentar jeg har sett i posekakedebatten!

Ellers er jeg enig med HI. Vi har stort sett ikke krav om å stille med kaker, noe som er trist for meg som elsker å bake - og ut fra debatten på FB driver med skjult hersketeknikk. Problemet er at mange av avslutningene skjer samtidig eller rett etter hverandre. Det blir lite pusterom av slikt. Og jeg merker at når jeg først kommer frem til en av avslutningene, så er energien såpass tappet at jeg ikke har mye overskudd til å være sosial med de andre foreldrene.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.