Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sommeravslutning. So last year?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-16, 10:48   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Deltidsarbeidende ettbarnsmødre, gitt. Dette er situasjonen til de aller færreste jeg vet om, likevel får de til å møte opp på skoleavslutninger. De jeg vet om som sliter, er de med tvillinger i hver sin parallel, da trinnene hos oss pleier å ha avslutningen samme kveld. Én skoleavslutning per barn er neppe det som velter lasset, snarere tyder denne tråden på at det er avslutninger for fritidsaktivitetene som gjør at det tar av. Dét er en uting, synes det å være enighet om.

De andre arenaene du nevner, der man treffer foreldrene til barnas klassekamerater (og læreren?), er ikke-eksisterende her i hvert fall. Bursdager? Det var vel i 6-7 åresalderen vi sluttet å følge/hente i den sammenheng. Ikke alle har barn som driver med ballspill, dessuten er det jo ikke alle klasseforeldrene man treffer på kamper/cuper? Grillkvelder? Jotakk det var jo avslutningen vår det. (Jeg kan forøvrig ikke tro at jeg sitter her og skriver et forsvar for skoleavslutninger, bare dager etter min traumatiske fredagskveld i skogen. )

Jeg er enig. På fotballkamper møter jeg bare fotballforeldrene, og i bursdager møter jeg ingen. På foreldremøter er det lite tid til å være sosial, og foreldrearrangementer er det lite av utenom. Så lenge det bare er skoleavslutninger så går det greit for de fleste. Problemet, som mange andre påpeker, er når alle fritidsaktivitetene + SFO skal ha noe i tillegg. Det løser man ved å nedprioritere disse, når det blir kollisjoner. Jeg synes fortsatt ikke at det er skoleavslutningen som skal vike. Men ja, jeg synes man bør prøve å holde et lavterskel opplegg, slik at de fleste får til å bli med (Her er forresten tvillinger det enkleste, siden de har felles avslutning for hele trinnet så der slipper vi unna med en avslutning for to barn. ).

I ditt tilfelle Cuyahoga, så var det jo uflaks at to klasser hadde avslutning samme dag, ved to ulike vann i marka. Det skjer jo heldigvis ikke hvert år. Men ellers, når det gjelder barnebursdagen og fotballkampen hadde jeg glatt sørget for at ungene mine hadde fått sitte på med noen andre dit, det ordner seg som regel veldig greit. Siden vi bor i samme fotballkrets (?) regner jeg med at barnet som hadde kamp er 2005 eller eldre (siden de som er yngre har kamper på søndager), og da er de fleste selvgående nok til å komme seg til hjemmekamper selv, enten ved å gå selv eller ved å avtale med venner. Når det gjelder de to avslutningene så er det dumt at de ble på samme dag, men da må man bare velge den ene. Det er jo ingen krise om man ikke kan komme det ene året, de fleste får det jo til, tross alt. På avslutningen til tredjeklassen her var det noen som ikke kom, fordi det ikke passet, noen kom uten foreldre, i følge med andre, og veldig mange kom, med en eller to foreldre, med eller uten søsken på slep. Veldig få deltidsarbeidende ettbarnsforeldre.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.