Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sommeravslutning. So last year?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-16, 08:30   #141
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg synes jo at noe bør vike, og at avslutningsopplegget ikke trenger dimensjoneres for deltidsarbeidende ettbarnsmødre og at vi andre bare skal suck it up. Det er jo ikke slik at det mangler arenaer å møte andre foreldre på, med alle avslutningene, kampene, bursdagene og grillkveldene. Jeg ser mer til andre foreldre enn jeg rekker se mannen min hver desember og juni.

Så nei til skoleavslutning med foreldre, og ja til påsketreff/oppstartstreff/halloweentreff/whatever som sprer det utover året.

Deltidsarbeidende ettbarnsmødre, gitt. Dette er situasjonen til de aller færreste jeg vet om, likevel får de til å møte opp på skoleavslutninger. De jeg vet om som sliter, er de med tvillinger i hver sin parallel, da trinnene hos oss pleier å ha avslutningen samme kveld. Én skoleavslutning per barn er neppe det som velter lasset, snarere tyder denne tråden på at det er avslutninger for fritidsaktivitetene som gjør at det tar av. Dét er en uting, synes det å være enighet om.

De andre arenaene du nevner, der man treffer foreldrene til barnas klassekamerater (og læreren?), er ikke-eksisterende her i hvert fall. Bursdager? Det var vel i 6-7 åresalderen vi sluttet å følge/hente i den sammenheng. Ikke alle har barn som driver med ballspill, dessuten er det jo ikke alle klasseforeldrene man treffer på kamper/cuper? Grillkvelder? Jotakk det var jo avslutningen vår det. (Jeg kan forøvrig ikke tro at jeg sitter her og skriver et forsvar for skoleavslutninger, bare dager etter min traumatiske fredagskveld i skogen. )

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 08:37   #142
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan dere se på en langpannekake at den er laget av Toro-pose?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 08:54   #143
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg virkelig elsker opplegget på vår skole. Alle trinnene (bortsett fra 7. trinn, som jo er litt spesielt) har skoleavslutning sammen i skolegården. Hvert trinn fremfører én sang, og så er det salg av kake/kaffe/pølser.

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

..og siden sommeravslutningen er felles for hele skolen, vet alle om at det er en dag som tas hensyn til, så fotballkamper, bursdager og lignende legges til andre dager.

Sånn har vi det også. Skoleavslutningen er alltid den siste onsdagen før sommeren, så dette kan man planlegge for så snart skoleruta for neste skoleår er klar. Veldig greit!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 08:55   #144
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi med ymse allergier blir veldig glade når noen er 'sløve nok' til å ta med Toro-kake. Da vet vi nemlig at den er trygg for de fleste. Jeg blir fryktelig fnisete av bake-jåleriet i noen kretser.

Gammel 20-06-16, 09:09   #145
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som ganskemyemerennfulltidsarbeidende deltidsalenemor med attpåklattbaby synes jeg det er ganske mye lettere å bare si "beklager, det har jeg ikke mulighet til", og evt sende den gjeldende ungen med en kompisfamilie, enn det meste annet, egentlig. Man får ikke tid til alt alltid, det er ingen stor krise.

Mamma og pappa hadde ikke tid til alt alltid da jeg gikk på skolen heller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 09:27   #146
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Deltidsarbeidende ettbarnsmødre, gitt. Dette er situasjonen til de aller færreste jeg vet om, likevel får de til å møte opp på skoleavslutninger. De jeg vet om som sliter, er de med tvillinger i hver sin parallel, da trinnene hos oss pleier å ha avslutningen samme kveld. Én skoleavslutning per barn er neppe det som velter lasset, snarere tyder denne tråden på at det er avslutninger for fritidsaktivitetene som gjør at det tar av. Dét er en uting, synes det å være enighet om.

De andre arenaene du nevner, der man treffer foreldrene til barnas klassekamerater (og læreren?), er ikke-eksisterende her i hvert fall. Bursdager? Det var vel i 6-7 åresalderen vi sluttet å følge/hente i den sammenheng. Ikke alle har barn som driver med ballspill, dessuten er det jo ikke alle klasseforeldrene man treffer på kamper/cuper? Grillkvelder? Jotakk det var jo avslutningen vår det. (Jeg kan forøvrig ikke tro at jeg sitter her og skriver et forsvar for skoleavslutninger, bare dager etter min traumatiske fredagskveld i skogen. )

Jeg har forøvrig tvillinger i hver sin parallellklasse.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 09:30   #147
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, det er da ganske umulig! Jeg synes forresten toroposene er gode.

Gammel 20-06-16, 09:31   #148
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har vi ikke mindre enn 3 avslutninger å forholde oss til. Jeg må på avslutning for 10. klassene mine, mannen må dele seg mellom 4. klasse avslutning og avslutning på karate for eldste. Men vi fikser det vel. Sender eldste avgårde med en annen, og så kommer mannen og minsten etterhvert. Nå kom jeg forresten på at han vil ha pinnebrød. Det må jeg huske å lage før jeg drar.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 09:33   #149
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nei, det er da ganske umulig! Jeg synes forresten toroposene er gode.

Jeg også. Synes det er supersnobbete å rynke på nesen av det.

Gammel 20-06-16, 09:39   #150
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg lager ofte toropose og jeg har fått mye skryt av den. De fleste blir veldig overrasket når jeg sier at det er toro. Jeg baker den fordi jeg har en allergisk venninne som jeg vet at kan spise den, og hun er stort sett der jeg er i sånne anledninger hvor jeg baker.

Gammel 20-06-16, 09:39   #151
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gidder ikke å endre noe som helst bare fordi han der Pascall (hvem er han forresten?) synes det er så skrekkelig med posekake. Han kan ta seg en (kjøpe)bolle!

Barna har ikke noen aktiviteter som har sommeravslutninger så her er det kun for skolen av typen ta med egen drikke, klassekontakter stiller med pølser. Barna løper rundt og leker mens vi voksne snakker sammen. (Eldstemann hadde sommerfest, men det var uten foreldre. Med unntak av de som var vakter.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 09:45   #152
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi har sommeravslutning på de fleste aktiviteter og på skolen. Oppvisning på skolen legges ofte til andre tider av året. Det er en god anledning til å treffe andre foreldre. Jeg møter de på fotballlaget. Ellers er det mange foreldre jeg ikke ser. Jeg synes avslutninger er en fin anledning til å møte folk.

Heller Toropose enn en tørr laget fra bunnen av. Det var ikke alltid så himla supre kaker på kakebordet før posekakenes inntog heller.

Gammel 20-06-16, 09:48   #153
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg er enig. På fotballkamper møter jeg bare fotballforeldrene, og i bursdager møter jeg ingen. På foreldremøter er det lite tid til å være sosial, og foreldrearrangementer er det lite av utenom. Så lenge det bare er skoleavslutninger så går det greit for de fleste. Problemet, som mange andre påpeker, er når alle fritidsaktivitetene + SFO skal ha noe i tillegg. Det løser man ved å nedprioritere disse, når det blir kollisjoner. Jeg synes fortsatt ikke at det er skoleavslutningen som skal vike. Men ja, jeg synes man bør prøve å holde et lavterskel opplegg, slik at de fleste får til å bli med (Her er forresten tvillinger det enkleste, siden de har felles avslutning for hele trinnet så der slipper vi unna med en avslutning for to barn. ).

I ditt tilfelle Cuyahoga, så var det jo uflaks at to klasser hadde avslutning samme dag, ved to ulike vann i marka. Det skjer jo heldigvis ikke hvert år. Men ellers, når det gjelder barnebursdagen og fotballkampen hadde jeg glatt sørget for at ungene mine hadde fått sitte på med noen andre dit, det ordner seg som regel veldig greit. Siden vi bor i samme fotballkrets (?) regner jeg med at barnet som hadde kamp er 2005 eller eldre (siden de som er yngre har kamper på søndager), og da er de fleste selvgående nok til å komme seg til hjemmekamper selv, enten ved å gå selv eller ved å avtale med venner. Når det gjelder de to avslutningene så er det dumt at de ble på samme dag, men da må man bare velge den ene. Det er jo ingen krise om man ikke kan komme det ene året, de fleste får det jo til, tross alt. På avslutningen til tredjeklassen her var det noen som ikke kom, fordi det ikke passet, noen kom uten foreldre, i følge med andre, og veldig mange kom, med en eller to foreldre, med eller uten søsken på slep. Veldig få deltidsarbeidende ettbarnsforeldre.

Gammel 20-06-16, 09:50   #154
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg klarer å smake på amerikanske posekaker, da de smaker klart syntetiske. Det gjør jeg nok ikke med norske posekaker, spesielt de som bruker smør og ikke olje. Jeg synes bare at de smaker lite. Toro Brownies er for øvrig ganske gode.

For min del, som en som liker å bake, handler det om å dukke opp med noe jeg synes er enten godt eller litt uvanlig. Jeg dukker aldri opp med en kake som ser veldig forseggjort. Slike anstrengelser sparer jeg kun til mine barns bursdager. Men bringebærmuffins eller rabarbrakake, det synes jeg er gøy å ha med på samlinger. Kakesnobberi sparer jeg til restauranter og konditorier.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 09:51   #155
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men når blir det bakejåleri da? Jeg har ikke noe imot at noen bruker posekaker, men gjør det sjelden selv. Jeg liker å bake, så for meg er det ikke noe offer å bruke 10-15 minutter ekstra på en hjemmelaget kake. Ikke gjør jeg det for å imponere heller, selv om det alltid er kjekt når man får gode tilbakemeldinger på smak.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 09:51   #156
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Kolliderende sommeravslutning for klasser på samme skole? Her blir dette koordinert av fau så vi slipper kollisjon. Både fordi de fleste er på skolen og det ikke er plass til to trinn, men mest for at foreldre skal slippe kollisjon.

Gammel 20-06-16, 09:54   #157
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fniser litt når Pascals råd til enkel kake til sommeravslutninger er en formkake med sitron. Det kan være at smaken på mine barns skole er litt spesielt enkel, men etter noen år der mine kaker (som var gode) aldri ble spist opp på avslutninger, gikk jeg over til posemuffins med veldig mye pynt. Ikke særlig godt, men blir alltid tomt, og såpass mye stolthet har jeg at det er hyggelig å gå hjem med tomt fat.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 09:55   #158
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Som ganskemyemerennfulltidsarbeidende deltidsalenemor med attpåklattbaby synes jeg det er ganske mye lettere å bare si "beklager, det har jeg ikke mulighet til", og evt sende den gjeldende ungen med en kompisfamilie, enn det meste annet, egentlig. Man får ikke tid til alt alltid, det er ingen stor krise.

Mamma og pappa hadde ikke tid til alt alltid da jeg gikk på skolen heller.

Nemlig. Verre er det ikke. Ingen grunn til surmuling på facebook eller krav om at avslutninger skal avskaffes.

Gammel 20-06-16, 09:58   #159
Input

Input sin avatar

Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Men når blir det bakejåleri da? Jeg har ikke noe imot at noen bruker posekaker, men gjør det sjelden selv. Jeg liker å bake, så for meg er det ikke noe offer å bruke 10-15 minutter ekstra på en hjemmelaget kake. Ikke gjør jeg det for å imponere heller, selv om det alltid er kjekt når man får gode tilbakemeldinger på smak.

For min del handler det ikke om tid, men om at jeg aldri baker ellers. Så om jeg skulle bakt en kake måtte jeg kjøpt sukker, hvetemel, kakaopulver og nesten alt annet som skal i den kaka. Og det gidder jeg ikke, mest fordi det ville kostet ganske mye mer enn å bare kjøpe en Toro-pose.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 10:01   #160
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg er enig. På fotballkamper møter jeg bare fotballforeldrene, og i bursdager møter jeg ingen. På foreldremøter er det lite tid til å være sosial, og foreldrearrangementer er det lite av utenom. Så lenge det bare er skoleavslutninger så går det greit for de fleste. Problemet, som mange andre påpeker, er når alle fritidsaktivitetene + SFO skal ha noe i tillegg. Det løser man ved å nedprioritere disse, når det blir kollisjoner. Jeg synes fortsatt ikke at det er skoleavslutningen som skal vike. Men ja, jeg synes man bør prøve å holde et lavterskel opplegg, slik at de fleste får til å bli med (Her er forresten tvillinger det enkleste, siden de har felles avslutning for hele trinnet så der slipper vi unna med en avslutning for to barn. ).

I ditt tilfelle Cuyahoga, så var det jo uflaks at to klasser hadde avslutning samme dag, ved to ulike vann i marka. Det skjer jo heldigvis ikke hvert år. Men ellers, når det gjelder barnebursdagen og fotballkampen hadde jeg glatt sørget for at ungene mine hadde fått sitte på med noen andre dit, det ordner seg som regel veldig greit. Siden vi bor i samme fotballkrets (?) regner jeg med at barnet som hadde kamp er 2005 eller eldre (siden de som er yngre har kamper på søndager), og da er de fleste selvgående nok til å komme seg til hjemmekamper selv, enten ved å gå selv eller ved å avtale med venner. Når det gjelder de to avslutningene så er det dumt at de ble på samme dag, men da må man bare velge den ene. Det er jo ingen krise om man ikke kan komme det ene året, de fleste får det jo til, tross alt. På avslutningen til tredjeklassen her var det noen som ikke kom, fordi det ikke passet, noen kom uten foreldre, i følge med andre, og veldig mange kom, med en eller to foreldre, med eller uten søsken på slep. Veldig få deltidsarbeidende ettbarnsforeldre.

Jo, desember og juni er like travelt hver år. Og man løser det da på et vis. Men jeg synes faktisk det er slitsomt at det er så mye som skjer samtidig, og synes at det hadde vært ok at ikke hver ettermiddag er en logistikkoperasjon flere uker i strekk.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.