|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?
Deltidsarbeidende ettbarnsmødre, gitt.
![]() |
#142 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Kan dere se på en langpannekake at den er laget av Toro-pose?
![]() |
![]() |
#143 |
Introvert optimist
|
Sånn har vi det også. Skoleavslutningen er alltid den siste onsdagen før sommeren, så dette kan man planlegge for så snart skoleruta for neste skoleår er klar. Veldig greit!
![]() |
#144 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Vi med ymse allergier blir veldig glade når noen er 'sløve nok' til å ta med Toro-kake. Da vet vi nemlig at den er trygg for de fleste. Jeg blir fryktelig fnisete av bake-jåleriet i noen kretser.
![]() |
#145 |
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Som ganskemyemerennfulltidsarbeidende deltidsalenemor med attpåklattbaby synes jeg det er ganske mye lettere å bare si "beklager, det har jeg ikke mulighet til", og evt sende den gjeldende ungen med en kompisfamilie, enn det meste annet, egentlig. Man får ikke tid til alt alltid, det er ingen stor krise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
etterpåklokest
|
Jeg har forøvrig tvillinger i hver sin parallellklasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Medlem siden: Mar 2008
Nei, det er da ganske umulig! Jeg synes forresten toroposene er gode.
![]() |
#148 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?I dag har vi ikke mindre enn 3 avslutninger å forholde oss til. Jeg må på avslutning for 10. klassene mine, mannen må dele seg mellom 4. klasse avslutning og avslutning på karate for eldste. Men vi fikser det vel. Sender eldste avgårde med en annen, og så kommer mannen og minsten etterhvert. Nå kom jeg forresten på at han vil ha pinnebrød. Det må jeg huske å lage før jeg drar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
#151 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg gidder ikke å endre noe som helst bare fordi han der Pascall (hvem er han forresten?) synes det er så skrekkelig med posekake. Han kan ta seg en (kjøpe)bolle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Vi har sommeravslutning på de fleste aktiviteter og på skolen. Oppvisning på skolen legges ofte til andre tider av året. Det er en god anledning til å treffe andre foreldre. Jeg møter de på fotballlaget. Ellers er det mange foreldre jeg ikke ser. Jeg synes avslutninger er en fin anledning til å møte folk.
![]() |
#153 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg er enig. På fotballkamper møter jeg bare fotballforeldrene, og i bursdager møter jeg ingen. På foreldremøter er det lite tid til å være sosial, og foreldrearrangementer er det lite av utenom. Så lenge det bare er skoleavslutninger så går det greit for de fleste. Problemet, som mange andre påpeker, er når alle fritidsaktivitetene + SFO skal ha noe i tillegg. Det løser man ved å nedprioritere disse, når det blir kollisjoner. Jeg synes fortsatt ikke at det er skoleavslutningen som skal vike. Men ja, jeg synes man bør prøve å holde et lavterskel opplegg, slik at de fleste får til å bli med (Her er forresten tvillinger det enkleste, siden de har felles avslutning for hele trinnet så der slipper vi unna med en avslutning for to barn.
![]() |
#154 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg klarer å smake på amerikanske posekaker, da de smaker klart syntetiske. Det gjør jeg nok ikke med norske posekaker, spesielt de som bruker smør og ikke olje. Jeg synes bare at de smaker lite. Toro Brownies er for øvrig ganske gode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Men når blir det bakejåleri da? Jeg har ikke noe imot at noen bruker posekaker, men gjør det sjelden selv. Jeg liker å bake, så for meg er det ikke noe offer å bruke 10-15 minutter ekstra på en hjemmelaget kake. Ikke gjør jeg det for å imponere heller, selv om det alltid er kjekt når man får gode tilbakemeldinger på smak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Kolliderende sommeravslutning for klasser på samme skole? Her blir dette koordinert av fau så vi slipper kollisjon. Både fordi de fleste er på skolen og det ikke er plass til to trinn, men mest for at foreldre skal slippe kollisjon.
![]() |
#157 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg fniser litt når Pascals råd til enkel kake til sommeravslutninger er en formkake med sitron. Det kan være at smaken på mine barns skole er litt spesielt enkel, men etter noen år der mine kaker (som var gode) aldri ble spist opp på avslutninger, gikk jeg over til posemuffins med veldig mye pynt. Ikke særlig godt, men blir alltid tomt, og såpass mye stolthet har jeg at det er hyggelig å gå hjem med tomt fat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Nemlig. Verre er det ikke. Ingen grunn til surmuling på facebook eller krav om at avslutninger skal avskaffes.
![]() |
#159 |
|
For min del handler det ikke om tid, men om at jeg aldri baker ellers. Så om jeg skulle bakt en kake måtte jeg kjøpt sukker, hvetemel, kakaopulver og nesten alt annet som skal i den kaka. Og det gidder jeg ikke, mest fordi det ville kostet ganske mye mer enn å bare kjøpe en Toro-pose.
![]() |
![]() |
#160 |
etterpåklokest
|
Jo, desember og juni er like travelt hver år. Og man løser det da på et vis. Men jeg synes faktisk det er slitsomt at det er så mye som skjer samtidig, og synes at det hadde vært ok at ikke hver ettermiddag er en logistikkoperasjon flere uker i strekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|