|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: VognmafiaenDet er ikke hva du kjøper som jeg mener er forkastelig. Det er hvor mye av det. Og det forundrer meg ikke at du ikke vil gå inn i miljøproblematikken. Det er litt forskjell mellom klær og vogner når det gjelder dette: De fleste vogner er konstruerte (stellebagene sikkert også, når jeg tenker meg om) at de vanligvis holder hele den perioden man har barn som trenger å sitte i vogn. Det at det kjøpes ny vogn per halvår- ser du virkelig ikke noe galt i det? Det har noe med det å kjøpe bare for å kjøpe, selv om man ikke har bruk for det og har et produkt som fortsatt nesten er ny og i bra stand.
|
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Sv: VognmafiaenJeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor du kaster deg ut i denne diskusjonen SSS, dersom du ikke ønsker å gå inn i kritikken som kommer fram vedrørende etikk og miljøspørsmål. Jeg synes også det er utrolig å (være villig) til å delta i en slik artikkel, uten å delta aktivt i debatten som følger. Uttalelser som "vi må få gjøre som vi vil" (med agressiv tone) er ikke konstruktiv deltakelse i en diskusjon. Dersom man kaster seg inn i løvens hule og er med på å stemple vogninteresserte generelt som materialistiske og nedlatende tullinger, så må man også tåle litt bølger i etterkant.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 25-06-07 kl 13:03. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: VognmafiaenJeg bare må få tak i lørdagens avis i dag.
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Vognmafiaentror faktisk det er bedre for miljøet det vi gjør. vi kjøper ting som lett går videre til ny eier. |
|
|
|
#5 |
|
Hertuginne
|
Sv: Vognmafiaen
Misunnelse? Neppe, jeg har mer enn god nok råd til å kjøpe omtrent alt jeg har lyst på av barneutstyr. Men jeg gjør det ikke, fordi jeg for det første ikke har bruk for det, for det andre ikke har lyst til det og for det tredje ikke har miljøsamvittighet til det.
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins Sist redigert av Adrienne : 25-06-07 kl 13:22. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
intro
|
Nå finnes det ulike typer kjøpere - det er garantert et marked for solide, aldrende Brio- og Simo-vogner også, bare i en litt annen krets enn "vognmafiaen".
|
|
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Nemlig. Mamma skulle kjøpe en billig vogn til å ha når vi er på besøk hjemme. Hun slet skikkelig, for alle vognene i området ble solgt før hun rakk å løfte opp telefonen og slå nummeret. Hun ringte på en del vogner av det billige sorten, og det tok en stund før hun endelig fikk tak i en fin og god en til den nette sum av 350 kroner, et røverkjøp.
|
|
|
#8 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
ctrl+z
|
Du ser ikke en viss forskjell på å kjøpe en genser og en ny vogn til 5-6000 kr?
|
|
|
#10 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Forskjell? Jo, det ene koster mere? Og hva var poenget igjen, sa du? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er da flere her inne som bruker mange ganger den summen på andre ting...
|
![]() |
| Emneord |
| avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|