|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vognmafiaen
Hvis du leser hele tråden så ser du et par innlegg om forbrukskultur. I vesten i dag kjøper, og dermed kaster, vi enormt mye mer enn det vi trenger. Det fører til store søppelberg, noe som ikke er spesielt bra for miljøet. For femti år siden kastet vi 25 kg søppel i året, nå kaster vi samme mengde i måneden.
![]() |
#142 |
Passiv
|
![]() Sv: Vognmafiaenjeg fikk ikke vert der, jeg skulle men jeg hadde ikke b.vakt til sønnen på 8. |
![]() |
![]() |
#143 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#144 |
Passiv
|
de fleste blir vel hekta på noe, om det så er scrapping, telefoner eller stellevesker! |
![]() |
![]() |
#145 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#146 |
Audacious
|
Nei, men det er det flere her diskuterer. At den forbruksmentaliteten dere presenterer er en betraktelig større fare for våre barns framtid enn traumene de måtte få av å sove i en Brio-vogn.
![]() |
#147 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VognmafiaenDet er ikke hva du kjøper som jeg mener er forkastelig. Det er hvor mye av det. Og det forundrer meg ikke at du ikke vil gå inn i miljøproblematikken. Det er litt forskjell mellom klær og vogner når det gjelder dette: De fleste vogner er konstruerte (stellebagene sikkert også, når jeg tenker meg om) at de vanligvis holder hele den perioden man har barn som trenger å sitte i vogn. Det at det kjøpes ny vogn per halvår- ser du virkelig ikke noe galt i det? Det har noe med det å kjøpe bare for å kjøpe, selv om man ikke har bruk for det og har et produkt som fortsatt nesten er ny og i bra stand.
![]() |
#148 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: VognmafiaenJeg syntes det var en artig reportasje, og jeg ville nevne den her, da jeg regner med at det er flere enn meg som har registrert at det er et eget vognforum på nett (på NM) og at flere ville synes det var artig å se at nettforaene som en er eller har vært brukere på blir omtalt i pressen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Glamorøs
|
Nettopp. Du lurte på hva "galt" dere gjør, og jeg svarte. Men så vil du ikke gå inn på det problemet? Hvorfor ikke? Når det er det som er problemet?
![]() |
#150 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#152 |
Ekvilist
|
![]() Sv: VognmafiaenJeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor du kaster deg ut i denne diskusjonen SSS, dersom du ikke ønsker å gå inn i kritikken som kommer fram vedrørende etikk og miljøspørsmål. Jeg synes også det er utrolig å (være villig) til å delta i en slik artikkel, uten å delta aktivt i debatten som følger. Uttalelser som "vi må få gjøre som vi vil" (med agressiv tone) er ikke konstruktiv deltakelse i en diskusjon. Dersom man kaster seg inn i løvens hule og er med på å stemple vogninteresserte generelt som materialistiske og nedlatende tullinger, så må man også tåle litt bølger i etterkant.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 25-06-07 kl 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Steiketakkehatar
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: Vognmafiaen |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VognmafiaenJeg bare må få tak i lørdagens avis i dag.
![]() |
#156 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: VognmafiaenKjære SSS, jeg aner ikke hvem du er fra NM, og ikke bryr jeg meg om hva du bruker pengene på. Jeg synes den eller de som sto frem i denne artikkelen kom litt dårlig ut, men de om det. Dette er ikke noe personangrep på noen, vi diskuterer noe ganske annet på dette forumet. Her er det nemlig forbrukerbevissthet, økologi og samfunnsengasjement som er in.
![]() |
#158 |
Passiv
|
![]() Sv: Vognmafiaentror faktisk det er bedre for miljøet det vi gjør. vi kjøper ting som lett går videre til ny eier. |
![]() |
![]() |
#160 |
Passiv
|
![]() Sv: Vognmafiaenjeg synes det er møkkatrist at voksne mammaer skal sitte sånn som dette! jeg synes vi alle skal gå inn i oss selv å tenke litt. helt seriøst. |
![]() |
![]() |
Emneord |
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter |
|
|