Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vognmafiaen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-07, 20:24   #1
SnippSnappSnupi
Passiv

Standard

Sv: Vognmafiaen

takk til dere som skrev PM og grønne prikker! det var koselig.

Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 20:40   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av SnippSnappSnupi, her.

takk til dere som skrev PM og grønne prikker! det var koselig.

Fin avatar!

Gammel 25-06-07, 20:47   #3
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Det er da flere her inne som bruker mange ganger den summen på andre ting...
Merkeklær f.eks.

Og jeg syns det er omtrent like fjernt.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg engasjerer meg i det med kjøpepress.
Hysteriet omkring mote er noe som "rammer" de som ikke har styring på økonomien sin og som faktisk tror at de "må" ha slike ting for å bli "godtatt" og ikke sett ned på. Jeg har faktisk møtt mødre som føler at de blir uglesett på grunn av gammel vogn. Mødre med dårlig selvtillitt fra før.
På NM har det vært eksempler på mødre som i en tråd snakker om hvor dårlig råd de har og i neste tråd "må" ha ei dyr vogn.
Noen gir blaffen i press, men det er enklere å gi blaffen i slikt om man har økonomi til det. Det er jeg overbevist om.

Det blir noe av det samme som med tenåringer og motepress. (Jeg tror ikke voksne er særlig bedre). Tenåringer kan godt ha råd til å kjøpe jeans til 1400 kr buksa, men jeg synes ikke det er bra at de som har råd til det velger å gjøre det. Tenåringer som ikke har råd til det kan slite fryktelig på grunn av slikt og det hjelper lite at de med dyre bukser latterliggjør billigere jeansmerker. Noen sterke tenåringer velger å gi blaffen, men igjen gjelder dette ofte de som faktisk kunne hatt råd til å kjøpe bukser til 1400 kr, men som ser hvor totalt unødvendig det er.

I det hele tatt er samfunnet vårt ganske kvalmende opptatt av kunstig skapte behov og forskjellene øker.

Au da.. Begynner jeg å bli sosialist tro ?

Her sa du veldig mye lurt, fnatten.

Gammel 25-06-07, 20:50   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Her sa du veldig mye lurt, fnatten.

Ja, ikke sant?

Gammel 25-06-07, 21:05   #5
SnippSnappSnupi
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Fin avatar!

Takk! jeg vet ikke hvorfor jeg er her, føler ikke jeg har så mye felles med de fleste i denne tråden men det finnes andre mennesker fant jeg ut.

i avataren er det bildet av de to vognene jeg har. jeg har kun hatt en før de. de skal vare ut vognperioden. jeg er en person som blir veldig fort lei ting. må ommøblere i stua, bytte mobil ofte.

det som skuffet her på dette forumet var / er at de fleste ikke engang prøvde forstå! ikke ville eller høre at man faktisk kan være slik jeg er. det er forskjell på folk. det er bare det at noen ser ting sorthvitt andre ser fargene og noen få ser nyanser og former.

jeg bruker vannkoker og pulverkaffe og bruker ikke penger på slikt kjøkkenting. jeg FORSTÅR at noen liker å dille hjemme med slikt utstyr.

hvorfor kan ikke jeg bli forstått tilbake. =?

håper å få svar ikke kommentarer eller slengmeldinger som "hykler".

jeg er kristen og slike bemerkninger vil jeg være foruten.

Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 21:06   #6
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk! jeg vet ikke hvorfor jeg er her, føler ikke jeg har så mye felles med de fleste i denne tråden men det finnes andre mennesker fant jeg ut.

i avataren er det bildet av de to vognene jeg har. jeg har kun hatt en før de. de skal vare ut vognperioden. jeg er en person som blir veldig fort lei ting. må ommøblere i stua, bytte mobil ofte.

det som skuffet her på dette forumet var / er at de fleste ikke engang prøvde forstå! ikke ville eller høre at man faktisk kan være slik jeg er. det er forskjell på folk. det er bare det at noen ser ting sorthvitt andre ser fargene og noen få ser nyanser og former.

jeg bruker vannkoker og pulverkaffe og bruker ikke penger på slikt kjøkkenting. jeg FORSTÅR at noen liker å dille hjemme med slikt utstyr.

Gammel 25-06-07, 21:11   #7
SnippSnappSnupi
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fjalleballe, her.

trodde dette var foreldreportalen?

Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 21:23   #8
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Ja. dette er et sted hvor vi ler av hverandre og av oss selv!

Ikke ta det personlig

Jeg har nå fått lest artikkelen, og ja, hva skal jeg si? Hver sin smak.

Det jeg syns er mest trist ved artikkelen, er at jeg fikk inntrykket av at enkelte mennesker først ser på utstyret, så på mennesket bak vogna. Og at man går på treff for å se på vognene til hverandre, og ikke for å se menneskene. Overfladisk.

Men dette var jo sikkert en journalistisk vri som skulle provosere, nekter å tro at det er sånn i virkeligheten.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 21:26   #9
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Du vet da selv hvorfor jeg mener du er en hykler.

Det var da ikke bare i en liten notise midt i en vogntråd som du valgte og spy galle over at folk valgte Bugaboo til sine håpefulle, du laget en egen tråd der du latterliggjorde vognen. Du snakker om "toveisflørt" , men lever du da etter mottoet "Kan andre mobbe, kan jeg mobbe" ?

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 21:38   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

det som skuffet her på dette forumet var / er at de fleste ikke engang prøvde forstå! ikke ville eller høre at man faktisk kan være slik jeg er. det er forskjell på folk.

Men kjære vakre vene! Det er da ingen som har sagt noe annet. Det eneste som har blitt påpekt er at å være manisk opptatt av å ha det nyeste hele tiden og å bytte vogner og annet utstyr like fort som andre bytter genser faktisk går utover miljøet. Hvis det ikke gjelder deg, hvorfor tar du det så personlig?

Jeg blåser i hvilken vogn folk har, jeg blåser i om de syns det er fint å matche, det er deres sak. Jeg liker å matche selv jeg. Jeg er opptatt av farger og stil, men jeg prøver å ikke la det ta overhånd når det strengt tatt ikke er nødvendig.

I tillegg syns jeg det er i overkant tåpelig (og egentlig ganske trist) at noen mennesker tydeligvis måler sin kjærlighet og omsorgsevne i materialistiske goder. Goder som barnet faktisk blåser i, som egentlig er for mammaen, men som blir kamuflert som omsorg. (igjen, jeg snakker ikke nødvendigvis om deg, jeg kjenner deg ikke)

Det var du som hylte opp om at du ikke skjønte hva som var problemet, og når du fikk det forklart nektet du å diskutere det og lurte fremdeles på hva som var problemet.

Jeg syns det er ganske klart hvem som ikke ønsker å forstå jeg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.