Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vognmafiaen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-07, 11:12   #1
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Vognmafiaen

Jeg har bil, vogner (mest i bruk er Brio og zapp), moccamaster, en stasjonær og en bærbar pc, bruker engangsbleier på snuppa (egen avsporing), liker ikke rødbeter, og tre fjernsynsapparat (den ene virker ikke, men har ikke kastet den enda). Hvordan i alle dager skal det gå med oss?

Stelleveske har jeg gitt opp, bruker en sekk. Er så mye vi må ha med overalt.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 11:22   #2
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Jeg har bil, vogner (mest i bruk er Brio og zapp), moccamaster, en stasjonær og en bærbar pc, bruker engangsbleier på snuppa (egen avsporing), liker ikke rødbeter, og tre fjernsynsapparat (den ene virker ikke, men har ikke kastet den enda). Hvordan i alle dager skal det gå med oss?

Maylen, da. :himler:

Gammel 26-06-07, 11:41   #3
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Jeg vet. :håpløs:

Gammel 26-06-07, 12:27   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Du må gå rett i fengsel!

Gammel 26-06-07, 12:44   #5
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er nok en frafallen, for jeg triller en opel, og har ikke stelleveske som matcher den engang

Men jeg var vel egentlig aldri en av gjengen, bare en såkalt "hangaround", eller "meeloper" kalles det vel her inne? (tror vel ikke jeg klarte å skrive det riktig engang?)

Har ei heller kaffemaskin, eller to datamaskiner, spiser ikke rødbeter eller tartex, synes at arve er kult, så jeg klarer vel egentlig ikke helt å finne min plass her heller.

Akk ja.

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 12:49   #6
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Skilpadda: Med 7 PC'er, driver du/dere stort innen Ebay eller noe? he,he,he.

Jeg leste nemlig en artikkel forleden om at de som driver forholdsvis store butikker på Ebay ofte har fra 5-15 PC'er i hjemmet sitt..... i tillegg til frankeringsmaskiner, kopimaskiner, faxer og telefoner...(og sikkert også kaffetraktere )

Gammel 26-06-07, 17:03   #7
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg er nok en frafallen, for jeg triller en opel, og har ikke stelleveske som matcher den engang

Men jeg var vel egentlig aldri en av gjengen, bare en såkalt "hangaround", eller "meeloper" kalles det vel her inne? (tror vel ikke jeg klarte å skrive det riktig engang?)

Har ei heller kaffemaskin, eller to datamaskiner, spiser ikke rødbeter eller tartex, synes at arve er kult, så jeg klarer vel egentlig ikke helt å finne min plass her heller.

Akk ja.

Du som har så fin og ny vogn... langt i fra noen "opel"
Synes trillen din er super jeg.

Gammel 26-06-07, 20:03   #8
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Du som har så fin og ny vogn... langt i fra noen "opel"
Synes trillen din er super jeg.

Næsj, Teutonia er da er tungt dråg, men jeg liker den veldig godt altså, så jeg er egentlig veldig fornøyd

Men denne gangen bestilte jeg stelleveske etter hva jeg ville ha, og ikke hva som matchet vogna

Men som noen tidligere i diskusjonen nevnte, Missa og de andre (deg og antakelig) var jo den "riktige" vognomanigjengen, som turte å prøve noe nytt. Jeg var bare en meddilter som prøvde det andre hadde prøvd ut for meg

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 12:58   #9
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Du må gå rett i fengsel!

Jeg må nok det.

Gammel 26-06-07, 13:00   #10
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jeg helt håpløs når jeg ikke skjønner poenget med mer enn en pc eller en tv?
Mannen rører ikke pc`en, vi krangler aldri om hva vi skal se på tv og barna respekterer de grensene som blir satt..
Kaffemaskin har ikke engang falt meg inn, jeg er lidenskapelig forelsket i min moccamaster.

I denne tråden får jeg virkelig merke hvor gammeldags jeg er...

Gammel 26-06-07, 13:07   #11
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Standard

Vi har en tv i stuen, og en tv til storebror på 11 som han har på rommet. Kjøpte stasjonær pc først, og fikk en bærbar via jobben til eksen.
Moccamaster er jeg også forelsket i.

Gammel 26-06-07, 13:41   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Mannen rører ikke pc`en, vi krangler aldri om hva vi skal se på tv og barna respekterer de grensene som blir satt..
Kaffemaskin har ikke engang falt meg inn, jeg er lidenskapelig forelsket i min moccamaster.

I denne tråden får jeg virkelig merke hvor gammeldags jeg er...

Hvis man liker å se på noe annet enn partneren (eller ungene) på TV, så er det vel et poeng å ha flere TV-er, kanskje. Mannen min og jeg jobber mye på kveldstid, så vi "må" ha hver sin PC. (I alle fall hvis vi skal jobbe samtidig og ikke etter tur.) Den Mac-en vi har som backup/platesamling, kunne vi ganske sikkert ha klart oss uten.

Men til gjengjeld har vi til dags dato bare kjøpt én vogn, som vi har brukt gjennom hele vognperioden til den eldste og nå bruker på nytt til den yngste (en Simo, for de som lurte ), vi har ikke bil og ikke TV, så da setter jeg den ekstra datamaskinen på vognkontoen – og kaffemaskinen på bilkontoen i stedet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 15:29   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Du er slett ikke håpløs fordi dere ikke har lyst på eller bruk for det selv, men du er kanskje litt håpløs hvis du ikke skjønner at andre kan synes det er et poeng å ha mer enn én?

Gammel 26-06-07, 15:31   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du er slett ikke håpløs fordi dere ikke har lyst på eller bruk for det selv, men du er kanskje litt håpløs hvis du ikke skjønner at andre kan synes det er et poeng å ha mer enn én?

En pc og en tv er lite i en familie med seks brukere av begge deler, fra småbarn til tenåringer til voksne. Jeg ser poenget med å ha flere, ja. Men hvis du er den eneste som bruker pc-en, og barna ennå er i barne-tv-alder, skjønner jeg jo godt at det holder med en tv og en pc.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.