Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du er lettest å bidra med?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-16, 19:08   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du er lettest å bidra med?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det er litt vanskelig å treffe riktig på kommunikasjon på sånne ting når den er en parten er (ekstremt) sårbar av en eller annen grunn. Jeg har vært der også.

Men, hvis noen formidler til meg at de gjerne VIL delta, men ikke får til noen av forslagene eller noe (som helst) akkurat nå, så tenker jeg at å avdekke hva de selv kunne tenke seg å bidra med, eller føler de faktisk KAN klare (om noe), ikke er feil eller pushy.

Jeg skjønner du har hatt en tøff runde, Katta, men når man skal arrangere noe for fellesskapet eller få til noe sosialt og hyggelig for elevene - så synes jeg det er naturlig at alle foreldrene i det minste blir spurt. På en hyggelig og ikke-pushy måte.

Det er selvfølgelig alltid greit å spørre. Noe annet blir jo helt håpløst.

Men det jeg litt klønete forsøker å få frem er at "vil gjerne bidra" også kan bety at "jeg skulle gjerne bidratt, men akkurat nå går det ikke". Altså at viljen er der, men det hjelpe liksom ikke. Derfor er det viktig å akseptere et nei.

Hvis det er sånn i en klasse at det er vanskelig å få folk til å bidra må man jo se på om det faktisk er ønskelig med et såpass høyt aktivitetsnivå.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.