Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?
Det jeg reagerer på er at hun blir utsatt for nærmest skadefryd fordi det blonde, blåøyde imaget hennes er rokket ved. Og så reagerer jeg på at folk tror at dette er dekke for bruk av anabole steroider. De blir testet ofte, så det er jo ikke slik at leppekremen liksom skal dekke over et annet forbruk. Til det har de funnet alt for lite forbudt stoff, og hun har altså aldri testet positivt før, så det blir ganske ukvalifisert synsing å tro at hun har diktet opp historien om leppeesalven for å dekke over noe annet.
Og jeg mener ikke at hun ikke skal straffes, eller at hun ikke har ansvar, men at jeg ikke synes det er greit at mange hiver seg på i køen av alle som mener at det er for godt til å være sant at Norge er så gode uten at det er juks involvert. Og jeg synes det er trist å se at folk godter seg i ulike sosiale medier. Og så mener jeg at hvis ikke disse toppidrettfolkene skal stole på landslagslegene som er ansatt for å hjelpe utøverne med medisinske spørsmål, hvem skal de stole på da?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|