Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-16, 08:50   #1
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

For øvrig kan jeg legge til at så vidt jeg vet, så testes de norske langrennsløperne ofte og jevnt og trutt gjennom hele året, både i konkurranse og utenfor. De må jo alltid oppgi hvor de befinner seg, slik at det kan tas uanmeldte dopingtester når som helst.

Det er akkurat det dei skal sjå på i etterforskninga og vurderinga av om det er overlegg eller uaktsomhet.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 08:53   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Det er akkurat det dei skal sjå på i etterforskninga og vurderinga av om det er overlegg eller uaktsomhet.

Ja, jeg vet. Og utfra det jeg vet fra før, jeg jeg uttrykk for min mening, som er 1) at jeg tor dette er utrolig klønete, men ikke med overlegg og 2) at mange dømmer alt for tidlig.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 09:22   #3
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg vet. Og utfra det jeg vet fra før, jeg jeg uttrykk for min mening, som er 1) at jeg tor dette er utrolig klønete, men ikke med overlegg og 2) at mange dømmer alt for tidlig.

Men meiner du at uaktsomhet er heilt greit i denne samanhengen? Eg tenker at det er bra at dei skil mellom overlegg og uaktsomhet i vurderinga av kor lenge ho sksl stengjast ute. Og eg les dei fleste av dei kritiske innlegga slik. Eg forstår ikkje den uforbeholdne støtten ho får i mange kanalar - uavhengig av om ein trur hennar forklaring eller ikkje, er det i beste fall snakk om å vere uaktsom.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 10:38   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Men meiner du at uaktsomhet er heilt greit i denne samanhengen? Eg tenker at det er bra at dei skil mellom overlegg og uaktsomhet i vurderinga av kor lenge ho sksl stengjast ute. Og eg les dei fleste av dei kritiske innlegga slik. Eg forstår ikkje den uforbeholdne støtten ho får i mange kanalar - uavhengig av om ein trur hennar forklaring eller ikkje, er det i beste fall snakk om å vere uaktsom.

Nei, jeg mener ikke det - og har ikke skrevet det. Men jeg mener at mange (også i denne tråden) går alt for langt i å hevde at dette er noe de har ventet på - og at noen går langt i karakterdrap før vi vet noe som helst annet enn det som har kommet frem.

Jeg mener helt klart at man må ha regler og jeg mener slett ikke at uaktsomhet er en unnskyldning. Men spørsmålet i HI er om jeg tror at hun har dopet seg bevisst - og det tror jeg ikke. Grunnen til at jeg ikke tror det, Og så ser jeg ikke på langt nær så mye uforbeholden støtte som dere andre ser, tydeligvis.
Jeg ser mye "det var for gpdt til å være sant" og synnøvesolbakkengonebad-karakteristikker - at det liksom er ekstra ille at det er søte glade Therese.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 10:16   #5
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser lite dømming i denne tråden. Jeg ser undring. Og kritiske blikk. Og det er viktig, i mine øyne.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 10:32   #6
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Etter å ha fulgt denne tråden og lest i avisene de siste dagene tror jeg at hun ikke har dopet seg bevisst, men at hun har vært sløv og at legen har gjort en elendig jobb (bevisst eller ubevisst). Som et svar på spørsmålet som stilles i tråden.

Det må uansett naturligvis få konsekvenser, og hvis det viser seg at de "bare" har vært utrolig teite så blir vel konsekvensene ikke så store. Og i det tilfellet tror jeg hennes popularitet til syvende og sist vil tjene på det, som i "stakkars Therese, det var jo ikke hennes feil men hun ble straffet likevel" som en generell oppfatning hos det norske folk, i allefall.

Mest av alt synes jeg at dette har tatt helt av i avisene, virkelig. Alle synser og mener og det er artikler opp og i mente, det virker nesten som det ikke skjer noe annet i verden akkurat nå. Bare litt småtteri borte i USA, da.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
porolon, stillongs

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.