|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?
Jeg tviler ikke på at Joner er engasjert i saken, men hvorfor skjule deler av agendaen? Jeg synes det var unødvendig. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Flawsome
Som sagt, jeg tviler ikke på at han er engasjert/ekte. Men jeg synes likevel det var unødvendig å skjule deler av agendaen. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Flawsome
Kanskje ikke, men det er sikkert mange flere enn de aktuelle involverte som kunne hjulpet ham. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Hvordan kan du si at deler av agendaen er skjult? Agendaen var å samle inn penger til NOAS, det var han åpen om. Hva mer er det, mener du?
|
|
|
|
#125 |
|
Absolute Beginner
|
Det vil jo være så godt som umulig å skille mellom hva vi mener er artisten og hva som er privatpersonen. Det er massevis av saker hvor kjente fjes bruker sin posisjon til vennetjenester uten å få betalt, og hvor det ender i en ullen miks av nytte/reelt engasjement/gratis pr/oppmerksomhet. En kjendis vil på mange vis ha flere begrensninger enn andre, spesielt i dette lille landet her. Derfor synes jeg det ville vært ryddigere enten om de benyttet en annen, engasjert venn som talerør, eller at Joner sto alene, og ikke knyttet dette opp mot andre enn seg selv. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Flawsome
Jeg snakker selvsagt ikke om hans personlige meninger, men om "det praktiske" rundt innlegget. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Glamorøs
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Jeg skjønner virkelig ikke at man mener at det var en skjult agenda. Hvem som hjelper en med å lage et innlegg er ikke en agenda.
|
|
|
#129 |
|
Flawsome
Potato - potato. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Nettopp. Det er utydelig avsender, og det er uryddig.
Ikke utførelsen, men initiativet og bakpersonene bak kampanjen. Det er DET som er poenget.
Nettopp igjen. Det er forskjell på "jeg har så lyst å gjøre noe med denne saken, jeg ringer kompisen min og spør om han kan hooke meg opp med NOAS." og "Vi i NOAS ønsker en kampanje for å få inn penger og sette fokus på en sak, kan dere som vårt byrå finne en god talsperson?"
|
|
|
#131 |
|
intro
|
Nettopp. Jeg kan ikke begripe at det kan være vanskelig å se.
|
|
|
|
#132 |
|
Absolute Beginner
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Jeg synes det var på høy tid at noen mobiliserte rundt drittretorikken til Listhaug, så jeg kjenner at jeg synes dette var veldig OK.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Flawsome
CD sier det jeg mener på en mye bedre måte. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
This is normal!
|
Det er vel ikke så mange som er opprørte, men en del (inkl. meg) synes dette er uryddig. Jeg trodde også at dette var Joners idé som han hadde avklart med NOAS ut fra hvordan han formulerte seg på FB. Når det ser ut til at det er omvendt, så opplever jeg det som uryddig. Jeg er ikke opprørt, føler meg ikke lurt eller noe som helst. Jeg synes det er kjipt at Joner/NOAS/reklamebyrået ikke fikk formulert dette litt tydeligere, fordi det er slike "tabber" som slår an blant dem som lar seg påvirke av Listhaug. Nå må vi lære av det som skjedde i USA ift. Trump. Vi kan ikke tro at på seg selv kjenner man andre og at "det kan da ikke være SÅ mange som går på slik retorikk".
Sist redigert av noen : 23-11-16 kl 13:48. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Flawsome
Nettopp, og det er vel denne uryddigheten jeg er litt skuffet over. Selve budskapet drukner dessverre litt (NEI, IKKE FOR FP'ERE, MEN FOR MANGE AV DE ANDRE!). |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Permakulturell
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Denne saken må da være et ypperlig eksempel å trekke frem i IKT-undervisningen om kildekritikk?
|
|
|
#139 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Men det at de har vært uryddige, gjør at motparten bare kan avfeie det med "nok en konspirasjon, alt er løgn og bedrag." Synd.
|
|
|
#140 |
|
This is normal!
|
Nettopp. Det er veldig synd.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|