|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Fjellpiper
|
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Men hvorfor? Hva er det du frykter med en regjering ledet av Ap med deltakelse/støtte fra SP, SV og eventuelt Rødt og MDG? Jeg liker ikke Høyres skattepolitikk, men jeg anser partiet for å være et ansvarlig og anstendig parti og jeg hadde i utgangspunktet trodd at de ville ha langt mer innflytelse og kontroll på de villeste elementene i FrP enn de har vist seg å ha. Da tenker jeg både på retorikk, som i mine øyne er ille og langt verre enn SPs nasjonalisme, og på faktisk politikk som f.eks. kutt i barnetillegg for uføre, kutt i norskopplæring, måten vi i Norge nesten ikke tar i mot flyktninger lenger til tross for at flyktningekrisa i verden er større enn noen gang og ikke å forglemme den lunkne aksepten av at klimaendringene er menneskeskapte og den manglende viljen til å gjøre noe reelt med det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Altså, rent bortsett fra at jeg politisk sett er så uenig med alt Sp står for som det går an å komme; desentralisering, reversering av alle høyst nødvendige reformer, tvangsflytting av arbeidsplasser, proteksjonisme og et importvern som lammer all fornuftig handel og gjøre norsk næringsliv fullstendig konkurranseudyktig?
|
|
|
#4 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgHelt enig med Candy, hvis du ser på politikken til Sp så er den like ille som FrP, om ikke verre. De blir bare ikke konfrontert med utspillene sine i samme grad.
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Jeg er ikke sikker på om jeg er enig med deg, og grunnen til at jeg ikke vet det, er at jeg opplever stort fokus på formidling fremfor innhold.
|
|
|
#6 |
|
can-jur
|
Jeg blir alltid fascinert når jeg møter mennesker som mener dette i fullt alvor.
|
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg har samme obstfelderske følelse motsatt vei, hvis det er en trøst. Mitt Norge er nok ganske annerledes enn ditt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|