![]() |
#221 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgEnig, Lisa, SP med Vedum i spisse, er også rimelig populistiske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Eg får ikkje prikka deg. Men ja! Kaffe latte-retorikken irriterer meg grønn! Og dei er elstremt proteksjonistiske i sin generelle politikk. Eg skjønner ikkje heilt korfor dei blir rekna som eit sentrumsparti, eigentleg.
![]() |
![]() |
#223 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgSp er jo inkarnasjonen av populisme (sammen med FrP). Folket mot eliten, hele Norge mot Oslo (og Bergen), vafler mot makroner, kokekaffe mot kaffe latte.
![]() |
#224 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg er helt enig i at SP er både populistiske og proteksjonistiske og ekskluderende. Og jeg er VELDIG lei av den der "all verdi i dette landet skapes i distriktene".
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
finner ut av mye
|
![]() |
#226 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg synes også det er skuffende hvor lite villige venstresiden (inkludert V og H for den saks skyld) er til å ta et oppgjør med det kvinnesynet som preger mange av de muslimske miljøene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
|
Mener du at det er lite fokus på kvinnesynet i noen muslimske miljøer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Nei, det finnes vel i hauger og spann |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgDenne dukket opp i facebookfeeden min i dag og oppsummerte valget enkelt og greit:
![]() |
#234 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgHadde stortingskandidaten til Venstre fra mitt fylke på kaffe igår og har nå begynt å helle tilbake til Venstre. :lettpåvirkelig:
![]() |
#235 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg stemmer SV, som alltid. Mange grunner, men det mest grunnleggende er at SV kombinerer solidaritetstankegangen og miljøansvaret. Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg antar at jeg med dette påtar meg rollen som snillistisk og naiv urban elite, eller noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Skal rømme
|
Jeg tenker akkurat det samme som deg, og tror også jeg kommer til å gå for Ap. Jeg ligger kanskje nærmere SV i en del saker, men det hjelper jo ikke så veldig om ikke Ap blir store nok.
![]() |
#238 |
Fjellpiper
|
Men hvorfor? Hva er det du frykter med en regjering ledet av Ap med deltakelse/støtte fra SP, SV og eventuelt Rødt og MDG? Jeg liker ikke Høyres skattepolitikk, men jeg anser partiet for å være et ansvarlig og anstendig parti og jeg hadde i utgangspunktet trodd at de ville ha langt mer innflytelse og kontroll på de villeste elementene i FrP enn de har vist seg å ha. Da tenker jeg både på retorikk, som i mine øyne er ille og langt verre enn SPs nasjonalisme, og på faktisk politikk som f.eks. kutt i barnetillegg for uføre, kutt i norskopplæring, måten vi i Norge nesten ikke tar i mot flyktninger lenger til tross for at flyktningekrisa i verden er større enn noen gang og ikke å forglemme den lunkne aksepten av at klimaendringene er menneskeskapte og den manglende viljen til å gjøre noe reelt med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Fjellpiper
|
Men et stort Ap som er avhengig av støtte fra KrF kommer til å føre en helt annen politikk enn et Ap som samarbeider med SV... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|