Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-17, 07:04   #181
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Frukt; ta flere valgomater, les partiprogrammene, følg med i debattene. Kjenn på hva som er dine hjertesaker.

Gammel 17-08-17, 07:23   #182
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror så gjerne at rødt-politikerne er bedre mennesker, men politikken deres er egentlig verre.

Men jeg snakker norsk politikk. Ikke ideologifasiten. Og for det norske samfunnet klarer jeg ikke å se at Rødt skal være enda verre enn FrP er - jeg griner av hatet deler av FrP med Sylvi smilende i spissen legger til rette for og legaliserer. Jeg blir oppriktig fortvilet av den utviklingen vi ser i Norge, og derfor har jeg problemer med å blande en ideologisk diskusjon om hvorvidt ytre venstre eller høyre er verst, inn i en overveining over hvem jeg skal stemme eller ikke stemme på.
Nazistmarsjen i Kristiansand i sommer gjorde meg virkelig alvorlig redd.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-17, 07:41   #183
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå tror jeg nok heller ikke at de som stemmer Rødt ønsker et kommunistisk styre i Norge. Det er ikke sikkert de engang ønsker at Rødt skal styre Norge. Mange velgere ønsker bare en regjering på venstresiden i Norge med et større Rødt, som får mer innflytelse, der det blir mer fokus på de sakene de er opptatt av, på samme måte som FrP har fått fokus på sine kjernesaker nå. Og som også, tross alt, er et litt mer realistisk utfall. Det samme gjelder vel egentlig MDG. Jeg ser ikke hvordan samfunnet skal bli like ille, eller verre, med større fokus på verdiene og enkeltsakene Rødt står for, enn de som FrP står for. Derfor skremmer det meg mye mindre når folk stemmer Rødt enn når de stemmer FrP. Jeg er ikke redd for at verdisynet og retorikken til Rødt skal få større innflytelse i samfunnet, så lenge de ikke står i fare for å få regjeringsmakten alene (noe jeg anser som totalt urealistisk). Men jeg er redd for hva verdisynet og retorikken til FrP gjør med samfunnet, selv uten regjeringsmakt.

En flertallsregjering i Norge med Rødt i spissen tror jeg ikke engang Rødt ønsker.

Sist redigert av My : 17-08-17 kl 07:53.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-17, 07:44   #184
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Men det er jo politikken partiene forfekter i partiprogrammene sine vi må legge til grunn for hvem vi stemmer på, pøbelsara? Det er jo ikke ideologi, men den praktiske politikken partiene ønsker å gjennomføre vi må vurdere de på?

Jeg synes det er veldig skremmende at det er retorikken til enkelte politikere, og ikke innholdet i partiprogrammene som er førende både for debatten og muligens hva folk faktisk stemmer.

Gammel 17-08-17, 07:48   #185
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nå tror jeg nok heller ikke at de som stemmer Rødt ønsker et kommunistisk styre i Norge. Det er ikke sikkert de engang ønsker at Rødt skal styre Norge. Mange velgere ønsker bare en regjering på venstresiden i Norge med et større Rødt, som får mer innflytelse, der det blir mer fokus på de sakene de er opptatt av, på samme måte som FrP har fått fokus på sine kjernesaker nå. Og som også, tross alt, er et litt mer realistisk utfall. Det samme gjelder vel egentlig MDG. Jeg ser ikke hvordan samfunnet skal bli like ille, eller verre, med større fokus på verdiene og enkeltsakene Rødt står for, enn de som FrP står for.

En flertallsregjering i Norge med Rødt i spissen tror jeg ikke engang Rødt ønsker.

Stemmer man Rødt så bør man vel i hovedtrekk stå inne for hovedtrekkene i den politikken de faktisk står for?

Gammel 17-08-17, 07:55   #186
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men det er jo politikken partiene forfekter i partiprogrammene sine vi må legge til grunn for hvem vi stemmer på, pøbelsara? Det er jo ikke ideologi, men den praktiske politikken partiene ønsker å gjennomføre vi må vurdere de på?

Jeg synes det er veldig skremmende at det er retorikken til enkelte politikere, og ikke innholdet i partiprogrammene som er førende både for debatten og muligens hva folk faktisk stemmer.

Dette er jeg enig i. Med ett forbehold: at folk faktisk leser partiprogrammene til de ulike partiene, og ikke forholder seg til hvordan det blir tolket av andre partier, ref. økonomi og MDG.

Og da passer det vel å gjenta denne lenken: https://www.dn.no/meninger/debatt/20...r-for-de-grnne

Gammel 17-08-17, 07:55   #187
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stemmer man Rødt så bør man vel i hovedtrekk stå inne for hovedtrekkene i den politikken de faktisk står for?

Selvsagt bør man det, men jeg tror ikke alle gjør det. Jeg tror ikke alle som stemmer på dem engang har satt seg inn i den. Det samme gjelder de fleste andre mindre parti. Folk stemmer på enkeltsakene og verdisynet, ikke på den helhetlige politikken.

Og man skal ikke undervurdere betydningen av retorikken til politikerne, selv om den ikke bør være avgjørende, siden den farger samfunnsdebatten og påvirker folks holdninger i så stor grad som den gjør, jamfør Listhaug. Det er ikke hun som styrer innvandringspolitikken, men hun påvirker i stor grad folks holdning til asylsøkere, og styrker en oppfattelse om "politisk korrekt" vs "spade for en spade", "elite" vs "folk flest". Om nå FrP nå skulle hatt en forsvarlig helhetlig politikk ville jeg fortsatt ikke stemt på dem, så lenge de har profilerte politikere som skaper frykt og hat og avstand i samfunnet med retorikken sin.

Sist redigert av My : 17-08-17 kl 09:20.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-17, 09:12   #188
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg hører hva du sier. Men Bjørnar Moxness driver ikke retorikkhissing for å skape polaritet, uhygge og redsel for vold. Ikke hos meg, og ikke hos noen andre jeg vet om. Sylvi Listhaug har en retorikk og en følgeskare som gjør meg vettskremt. Folka som marsjerte i Kristiansand for noen uker siden har henne som sin ledestjerne. Skremmer vannet av meg.
Og hvis noen faktisk mener at han er like ille som Listhaug og noen av de andre brungrumsfolka i FrP, så er jeg veldig interessert i å høre hvordan de kommer frem til det - for det skjønner jeg ikke per nå.

Skulle prikke deg for dette, men fikk ikke lov. Jeg er veldig veldig VELDIG enig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-17, 09:26   #189
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er FrP utelukket av mange årsaker, og selv om jeg skulle vært 100% enige med dem i politikken, så hadde de vært utelukket pga retorikken (for å bruke det som en sekkebetegnelse).

Men jeg utelukker åpenbart OGSÅ, og i hovedsak, partier pga politikken, og det er tross alt den "normale" måten å velge på. Og politisk så er Rødt et ekstremt parti med helt ekstreme og i praksis ONDE løsninger, samme om de er begrunnet med likhet og solidaritet.

Gammel 17-08-17, 09:40   #190
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Jeg synes vi skal lære av erfaringer i Europa hvilket kaos sympatistemmer på småpartier med ulike grader av ekstrempolitikk kan føre til. Jeg sier dette til meg selv også. Jeg ønsker å stemme på et ansvarlig og erfarent parti med tanke på hvor krevende politisk lederskap er nå tildags.

Jeg var forøvrig på første duell mellom Solberg og Støre. Synes det nesten var komisk hvor påfallende like de var i svarene sine. Uenighetene ble nærmest tekniske detaljer.

Nå er det jo ikke noe nytt at Ap og H har mye til felles, men spørsmål til dere som stemmer Ap eller H: Hvilke saker mener du skiller disse partiene mest?

Gammel 17-08-17, 09:40   #191
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men så er det jo sånn at man ofte ikke kan være enig i alt, og jeg synes det må være greit å tenke at så lenge Rødt er et så lite parti som det er, er det usannsynlig at de får gjennomslag for de mer ekstreme sidene ved politikken sin og dermed kan man som velger ønske seg at de får større innflytelse. Det er totalt urealistisk at de får gjennomslag for å melde Norge ut av NATO.

Jeg synes det blir veldig rart dersom "jeg ønsker at dette partiet skal ha makten alene" skal være kriteriet for å stemme, om det er tilfellet kan jeg ikke stemme på noen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-17, 09:48   #192
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes vi skal lære av erfaringer i Europa hvilket kaos sympatistemmer på småpartier med ulike grader av ekstrempolitikk kan føre til.

Vel, USA er da stjerneeksempelet på hvor ille det kan gå uten småpartier. Småpartiene er med på å nyansere bildet. Som du sier selv; AP og Høyre har blitt komisk lite. Jeg syns Høyre i regjering har vært horribelt, i mye større grad enn de har vært tidligere. Kulturministeren som hisser opp nasjonalisme, statsministeren som er veik og som sier at nynazister likner på ytre venstre og sekter (meg bekjent har ikke ytre venstre som vane å kverke folk, bombe minoriteter og hate folk med annet hudfarge) og en dragning vekk fra sentrum. Og slik det ser ut nå, så er ikke AP noe særlig bedre. Verken politisk eller retorisk. Jeg skjønner godt at folk da stemmer på særpartier som fokuserer massivt på miljøet eller deling av godene. Sentrum gjør det jo ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-17, 09:53   #193
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men så er det jo sånn at man ofte ikke kan være enig i alt, og jeg synes det må være greit å tenke at så lenge Rødt er et så lite parti som det er, er det usannsynlig at de får gjennomslag for de mer ekstreme sidene ved politikken sin og dermed kan man som velger ønske seg at de får større innflytelse. Det er totalt urealistisk at de får gjennomslag for å melde Norge ut av NATO.

Jeg synes det blir veldig rart dersom "jeg ønsker at dette partiet skal ha makten alene" skal være kriteriet for å stemme, om det er tilfellet kan jeg ikke stemme på noen.

Syns du? Jeg syns det ville vært STRÅLENDE om Venstre hadde flertall i Stortinget og tror virkelig det ville gjort Norge bedre, og jeg kunne ikke stemt på et parti jeg ikke følte sånn for, tror jeg.

Gammel 17-08-17, 09:57   #194
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det finnes ingen partier i Norge i dag som jeg ønsker at skal ha makten alene. Jeg kan ikke se for meg at det skal finnes heller.

Gammel 17-08-17, 10:00   #195
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror heller ikke det finnes noen jeg vil at skal ha makten alene. Hvertfall ikke Venstre. Goodbye kulturpolitikk, lzzm. Heller ikke Rødt på det området altså, partiet for at all musikk skal kunne deles kostnadsfritt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-17, 10:09   #196
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror heller ikke det finnes noen jeg vil at skal ha makten alene. Hvertfall ikke Venstre. Goodbye kulturpolitikk, lzzm.

Kan du fortelle litt mer om dette? Jeg er oppriktig kunnskapsløs når det gjelder Venstres kulturpolitikk.

Gammel 17-08-17, 10:13   #197
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vel, USA er da stjerneeksempelet på hvor ille det kan gå uten småpartier. Småpartiene er med på å nyansere bildet. Som du sier selv; AP og Høyre har blitt komisk lite. Jeg syns Høyre i regjering har vært horribelt, i mye større grad enn de har vært tidligere. Kulturministeren som hisser opp nasjonalisme, statsministeren som er veik og som sier at nynazister likner på ytre venstre og sekter (meg bekjent har ikke ytre venstre som vane å kverke folk, bombe minoriteter og hate folk med annet hudfarge) og en dragning vekk fra sentrum. Og slik det ser ut nå, så er ikke AP noe særlig bedre. Verken politisk eller retorisk. Jeg skjønner godt at folk da stemmer på særpartier som fokuserer massivt på miljøet eller deling av godene. Sentrum gjør det jo ikke.

Og Frankrike er stjerneeksemplet på hva som skjer når du ender opp på motsatt side? Man ender opp med et ekstremparti og en kandidat uten politisk forankring i de etablerte partiene som man kan stemme på?

Grumset der ute på venstresiden synes jeg man ikke skal undervurdere eller se bort fra bare fordi det ikke har samme form og utrykk som på høyresiden. Det er bare å se i kommentarfeltet til Moxnes sin fb-profil. Det er forkastelig å se hvordan ytrevenstre og ytre høyre forenes i syn på for eksempel innvandring og nasjonalisme. Det er jo bare å lese Klassekampen i disse Trump og Brexit-tider og se hva slags verdisyn mange profilerte folk på venstresiden forfekter, det er virkelig ikke forenlig med noe som har med solidaritet å gjøre. Det er en ekstrem grad av proteksjonisme som gir utslag i svært fremmedfiendtlige holdninger, bare at det har en annen innpakning en det FrP kommer med.

På søndag satt Lundteigen på Ytring og sa "latsabber og unnasluntrere vil vi ikke ha her i landet" når tema var norske verdier. Hvorfor kan ikke han også tas og konfronteres med slike utsagn? Kan vi ikke bare ignorere Listhaug og de andre folka i FrP som vi vet utmerket godt har et forkastelig menneskesyn la være og heller legge fokuset og presset, dvs. ansvarliggjøre andre politikere som synker ned på samme nivå? Det kunne jeg ønske i disse valgkamptider. Jeg klarer virkelig ikke ta innover meg hvor mye tid og krefter Listhaug får, og jo mer oppmerksomhet og flere timer hun får i media, jo større oppslutning får hun der ute blant "folket". Det er virkelig deprimerende.

Gammel 17-08-17, 10:20   #198
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Lisa:

Gammel 17-08-17, 10:28   #199
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og Frankrike er stjerneeksemplet på hva som skjer når du ender opp på motsatt side? Man ender opp med et ekstremparti og en kandidat uten politisk forankring i de etablerte partiene som man kan stemme på?

Grumset der ute på venstresiden synes jeg man ikke skal undervurdere eller se bort fra bare fordi det ikke har samme form og utrykk som på høyresiden. Det er bare å se i kommentarfeltet til Moxnes sin fb-profil. Det er forkastelig å se hvordan ytrevenstre og ytre høyre forenes i syn på for eksempel innvandring og nasjonalisme. Det er jo bare å lese Klassekampen i disse Trump og Brexit-tider og se hva slags verdisyn mange profilerte folk på venstresiden forfekter, det er virkelig ikke forenlig med noe som har med solidaritet å gjøre. Det er en ekstrem grad av proteksjonisme som gir utslag i svært fremmedfiendtlige holdninger, bare at det har en annen innpakning en det FrP kommer med.

På søndag satt Lundteigen på Ytring og sa "latsabber og unnasluntrere vil vi ikke ha her i landet" når tema var norske verdier. Hvorfor kan ikke han også tas og konfronteres med slike utsagn? Kan vi ikke bare ignorere Listhaug og de andre folka i FrP som vi vet utmerket godt har et forkastelig menneskesyn la være og heller legge fokuset og presset, dvs. ansvarliggjøre andre politikere som synker ned på samme nivå? Det kunne jeg ønske i disse valgkamptider. Jeg klarer virkelig ikke ta innover meg hvor mye tid og krefter Listhaug får, og jo mer oppmerksomhet og flere timer hun får i media, jo større oppslutning får hun der ute blant "folket". Det er virkelig deprimerende.

Det er jo det som er så forbaska irriterende (og frustrerende). Jo mer dritt hun slenger ut av seg, desto mer tid får hun i media. Det er neppe tilfeldig fra hennes/FrP sin side.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-17, 10:28   #200
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Lisa:

For meg er Sp et ekstremt populistisk parti med sine utspill både om konfliktlinjene de får lov til å lage av by-land diskusjonen og ikke minst hva politikere som Lundteigen kan lire ut av seg. Jeg hørte han på Litteraturhuset også i EØS-debatt og jeg bare måpte av det han fikk lire ut av seg uten at han ble konfrontert med det.

Jeg tipper Sp vil gjøre et brakvalg, og vil få massiv oppslutning blant mange tidligere Ap-velgere, særlig i distriktene. De får lov til å si hva de vil og forfekter en politikk som spiller på nostalgi og hvor mye bedre alt var før. De blir jo ikke spurt om handlingsregelen eller hva det vil koste norsk industri å gå ut av EØS, de blir heller ikke spurt om hva slags kvalitet man får på offentlig tjenester hvis det skal finnes i hver krok av landet. De får kjøre på uten motstand, "han er jo slik en likandes kar". :- S

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.