Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Hvis et parti har seksuelle OVERGREP i en skala som her beskrives, og media ikke nevner det en gang - synes jeg det er helt pussig. Uavhengig av HVEM som begår overgrepene, så er det jo oppsiktsvekkende at de er satt i system, nærmest. Det burde være aktuelt stoff uansett, særlig mtp at det er et parti i regjering.
Samme tenker jeg jo om Høyre, egentlig. Når Erna Solberg er så tydelig på at sakene f3a 10 år tilbake ga avskjed fra oppgaver og retningslinjer om hvordan slik varsling skulle håndteres, burde det ikke da avsløres offentlig at ingenting er endrer i partiet?
Sa tipserne dine ikke noenting om ståa i partiene i andre blokka? Det er jo trist at alt fokuset på Giske gjør at andre tilfeller gjemmes og glemmes. Jeg tenkte faktisk at dynamikken ville være motsatt.
Det er vel ikke noe nytt at media gjør mer ut av uventede saker som folk blir sjokkert over, enn av saker som folk trekker på skuldrene av. Hva de burde fokusere på er en annen sak. Men det har jo vært nok av oppslag om skandaler i FrP da, selv om det er større oppslag om Giske akkurat nå.