Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-18, 15:13   #10
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Høyrepolitikere jeg har snakket med, sier det er regelmessig slike saker hos dem, men det har ikke vært en så profilert politiker som i saken her, etter det jeg har fått opplyst. I FrP er det saker om seksuelle overgrep mot ungdom så ofte at det ikke er overraskende lenger, inkl. kameraer i dusjen og hvahardu. Så det er nok noe med "hvem" det gjelder og hva som er en "god sak i pressen". Den profilerte humoristen og bloggektefellen som også har hatt mye omtale utenom rikspressen de siste månedene om grenseoverskridende oppførsel, og hvor managementet brukte kost og teppe for hva det var verdt, har jo sluppet billig unna. Takk, Trond.

Nå er det ikke noen tvil om at også Hadia er en dyktig politiker, og det er ingen tvil om at dette styrker hennes politiske posisjon ifht å ta over som partileder - og det ville være svært overraskende om hun ikke vet det selv. Det er også interessant hvordan hun blir framstilt. Alle tegnes i stereotyper. Men det er det folk vil ha.

Hvis et parti har seksuelle OVERGREP i en skala som her beskrives, og media ikke nevner det en gang - synes jeg det er helt pussig. Uavhengig av HVEM som begår overgrepene, så er det jo oppsiktsvekkende at de er satt i system, nærmest. Det burde være aktuelt stoff uansett, særlig mtp at det er et parti i regjering.

Samme tenker jeg jo om Høyre, egentlig. Når Erna Solberg er så tydelig på at sakene fra 10 år tilbake ga avskjed fra oppgaver og retningslinjer om hvordan slik varsling skulle håndteres, burde det ikke da avsløres offentlig at ingenting er endret i partiet?

Sa tipserne dine ikke noenting om ståa i partiene i andre blokka? Det er jo trist at alt fokuset på Giske gjør at andre tilfeller gjemmes og glemmes. Jeg tenkte faktisk at dynamikken ville være motsatt.

Sist redigert av Billa : 03-01-18 kl 15:23.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:04.