|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
This is normal!
|
![]() Sommerkjoler til hverdagsbrukJeg trenger hjelp til å finne en eller flere sommerkjoler som kan brukes på jobb og til hverdags som er knelange og sånn passe pene. Jeg er ikke så begeistret for mye mønster, men litt kan jeg tåle. Av farger kler jeg blå (særlig "isblå") og grønn (mer mosegrønn enn veldig knall) og kanskje rød?
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Sommerkjoler til hverdagsbrukJeg abonnerer på denne. Forsøkte meg på Lindex og Cubus i går. Cubus hadde ikke noe jeg likte. Tittet på et par på Lindex, men det var liksom ikke helt match. Noen ble også vraket av lillesøster som mente de var av typen læreren hennes gikk med, og ikke egnet seg til meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommerkjoler til hverdagsbrukMatch, Vic, Mappstore, Days Like This er steder jeg ofte finner klær.
![]() |
#5 |
This is normal!
|
![]() Sv: Sommerkjoler til hverdagsbruk
![]() |
![]() |
#6 |
This is normal!
|
![]() Sv: Sommerkjoler til hverdagsbrukJa, den så ut som noe som kan passe for meg. Hvordan er den i størrelsen?
![]() |
![]() |
#7 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Normal til litt stor i størrelsen. I alle fall ikke liten. Litt tungt jersey-stoff som faller fint, veldig behagelig å ha på.
![]() |
#8 |
intro
|
![]() Sv: Sommerkjoler til hverdagsbrukJeg (og 2-3 av mine nærmeste kollegaer
![]() |
![]() |
#9 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Sommerkjoler til hverdagsbrukJeg fant på Floyd i sentrum. Men jeg var ute etter strand og solkjoler og fant det jeg skulle ha på Zara og HM. Og en penkjole uten ermer fra Iilse Jakobsen.
![]() |
#11 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg elsker King Louie.
![]() |
#12 |
I mål
|
Jeg lurer på om jeg bestilte en slik en gang, men at stoffet var veldig tynt? Er det sånn? Det egner seg ikke så godt når fasongen er litt bulkete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
intro
|
![]() Sv: Sommerkjoler til hverdagsbrukEt rimelig alternativ er Dorothy Perkins (også Zalando), som jeg synes har litt av den samme fasongen, og som i alle fall passer meg godt. Jeg har fått mye skryt for de kjolene. Noen eksempler (har ikke prøvd akkurat disse utgavene):
![]() |
![]() |
#14 |
intro
|
Nei, det er tykkere stoff enn de fleste andre jerseykjoler jeg har, i alle fall. Noen av dem har mer "vevd" og tett stoff også.
![]() |
![]() |
#16 |
intro
|
![]() Sv: Sommerkjoler til hverdagsbrukNå først ser jeg at du ønsker å prøve kjolene. Da anbefaler jeg Frøken Dianas salonger i Markveien på Grünerløkka. De har en del King Louie og mye annet fint.
![]() |
![]() |
#17 |
This is normal!
|
Den var kjempefin! Enkelt mønster som den på bildet har er helt ok. Det er mye blomster og greier som jeg ikke fikser på meg selv men som kan være veldig fint på andre. Hvordan er King Louie i størrelsen? (Standardspørsmål.
![]() |
![]() |
#18 |
intro
|
Normal til litt stor, vil jeg si. Jeg er nok en 36, og XS passer til meg.
![]() |
![]() |
#19 |
This is normal!
|
Hm, jeg har lyst til å bestille fra Zalando så får jeg heller returnere. Jeg er 173 og ca mellomslank og ligger som regel mellom M og L. Må jeg få meg brystimplantater hvis jeg går for L tro? Jeg har ikke så mye å bidra med på den fronten og det er ofte der at kjoler kan bli litt rause. Men jeg liker ikke for stramtsittende kjoler heller.
![]() |
![]() |
#20 |
intro
|
Har samme "problem" i front - det er nok litt derfor jeg ikke har prøvd meg på den omslagsmodellen. Jeg vil tippe M holder til deg. Veldig greit med gratis retur, i alle fall! Den modellen som har knapper, men ikke legg ved brystet, er veldig fin både til meg og min raust utstyrte kollega. Det er den utgaven som heter Emmy - f.eks. denne fra Frøken Dianas salonger.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|