Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Naturlig at kvinnen er hjemme (dn.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-07, 22:29   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naturlig at kvinnen er hjemme (dn.no)

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men tilbake til det jeg egentlig lurer på: Er det virkelig ingen her som hadde vurdert å bli hemmafru dersom man ektefellen begynte å tjene bøttevis, eller man vant 20 mill i lotto, eller arvet det dobbelte av en ukjent onkel i Amerika? Eller ville det blitt business as usual? Eller det standard norske svaret "Ny bil, pusset litt opp på huset og kanskje en sydentur så resten rett i banken?

Jeg ønsker ikke en ektefelle som tjener godt nok til at jeg ville vurdere å si opp jobben min. Jeg vil heller ha en mann som jobber normal arbeidsdag det meste av tiden og som har en jobb der det er akseptabelt at også menn tar 6 måneder fødselspermisjon.

Noe helt annet ville det selvsagt være å arve en formue fra en rik tante i Australia. Det er alltid velkomment. ( ) Hvis noe slikt skulle skje, kunne jeg nok ha funnet på å si opp min nåværende jobb – men ikke for å være "hemmafru", grøss og gru.

Jeg har alltid hatt frivillige verv på si, og hadde jeg ikke trengt inntekt, kan jeg godt se for meg at jeg tok på meg en eller to ubetalte jobber og gjorde disse på heltid, hvis jeg fant noe meningsfullt å bruke tiden min på. Å være hjemme for å vaske huset og passe barna, hadde jeg ikke klart lenge. Det hadde blitt for kjedelig i lengden. (Og hva er vitsen med å være i besittelse av en formue, hvis man fortsatt må gjøre husarbeidet selv?!)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.