|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye alkohol (i mat) til ungene? (+ bonusspørsmål)
Ja, litt googling har fortalt meg det, men uansett så fordamper det sakte men sikkert, og jo lengre koking, jo mindre alkohyler igjen.
|
|
|
#3 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kokes den alkoholholdige retten lenge nok (2-3-4 timer), vil mesteparten av alkoholen fordampe. http://www.hvafor.no/praktisk/koker-...-bort-i-sausen
|
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Sv: Hvor mye alkohol (i mat) til ungene? (+ bonusspørsmål)Denne tråden er kanskje ikke så mye verd uten oppskrifter? Det jeg reagerte på er kanskje hovedsaklig at alkoholen er så fremhevet i oppskriftene (men de skal lages, spørsmålet er bare hvem som skal spise de
For meg går det kanskje mest på at det er uvant med sprit i mat, er ikke vant til bruken rett og slett.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Jeg serverer saus og kake med alkohol i til unger jeg sltså, det var ment som saksopplysning, ikke en mening om alkohol/ikke alkohol. Men det er jo greit å vite st alkohol ikke koner bort like lett som de fleste tror, om man f.eks skulle servere noen som av overbrvisningsårsaker ikke ønsker å få i seg alkohol, uansett mengde.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|