|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt ove
Det var da å lese veldig mye gjennom linjene. Jeg mener bare at det er uheldig med forkynnende KRL-lærere, og at det er større fare for, og verre, at det skal skje enn at f. eks. gym eller forming blir feil. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt ove
Tja. Er men riktig så uheldig så kan gym bli veldig galt det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket heltJeg gidder ikke si alt alfaCharlie har sagt allerede, så jeg bare sier det Pastill, jeg tenkte på det samme.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket
Feks? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bik
Ok, dette er ikke det samme jeg snakket om isted, hvor det var snakk om en lokalskole her hvor en lærer drev med det, for det ble klaget inn og stoppet etter et halvår elns. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenJeg tror de forkynnende KRL-lærertidene er over, i alle fall er de forsvinnende få. Jeg får meg ikke til å tro at det er så mange lærere nå til dags som bruker skoletimene til det.
|
|
|
#7 |
|
Pauset
|
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket
Det er forbudt å forkynne i skolen. Læreren skal i utgangspunktet ha et utenfraperspektiv. Dersom læreren vil ha et innenfraperspektiv så må det være slik som: For en muslim oppleves Ramadan........For en kristen er julen.... osv. Læreren har ikke lov til å si f.eks.: Vi kristne gjør sånn og sånn, mens jødene de gjør sånn og sånn...... Ved å bruke VI signaliserer læreren at flertallet gjør sånn og sånn, og virker dermed ekskulderende overfor minoritetselever med annen religion eller livssyn. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Det er vel rett og slett fordi vi prioriterer forskjellig. I mitt liv er religion og livssyn, og ikke minst respekt for andres sådan, überviktig, og jeg blir frådende sint om noen prøver å innprente mine barn noe innenfor disse temaene. (Det gjelder også besteforeldre, onkler og tanter.) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| engleskole, klassiker |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|