Sv: Forovervendt bilsete eller beltestol til 2.5 åring på over 15 kg
Vi har et Akta Graco, og det skal etter et visst antall kilo monteres litt "utenfor" setet. Lille B på litt over metern har derfor faktisk god plass til bena ennå. Problemet er at setet da tar så stor plass at det blir ganske vanskelig å sitte foran. Vi har løst det med at jeg rett og slett sitter bak siden jeg ikke kan kjøre allikevel. Pga støttebenet tror jeg ikke det kan monteres i midten bak.
VI går nok rett over på beltestol. Dette setet kunne brukes fremovervendt også, men den monteringsinstruksjonen er rett og slett borte fra bruksanvisningen, det anbefales ikke lenger. Dvs. det kan brukes som beltestol, men jeg er skeptisk til det siden det veier ganske mange kilo. I en eventuell kollisjon vil jo det da skyte fremover og klemme lille B mellom setet og selen. Da vil jeg heller gå over til en vanlig beltestol.
Et vennepar av meg har den siste beltestolmodellen fra Maxi Cosi, og er veldig fornøyd. Den har en slags flapp som dyttes nedi setet den står på, slik at den står stødigere enn endel andre modeller.