|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
villende
|
Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere
Men kan det ikke være at alle de onde handlingene hennes også delvis var forårsaket av at hun tross alt gikk rundt med en av horcruxene rundt halsen i mange år? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei. Jeg mener faktisk medaljongen fortsatt er inne hos Kreatcher den dagen Sirius dør, og de greier å få den tilbake rundt november i bok 7. Det vil si at hun faktisk bare har gått med den i bok seks og litt av bok sju, og det er jo i bok fem hun er virkelig et troll.
|
|
|
#3 |
|
villende
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Princess Skids and Scars
|
Det lurer jeg også på. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilereHar lest og re-lest og er i det store og hele fornøyd. En av de tingene jeg er aller mest fornøyd med er måten Rowling dreper sine karakterer. Det hadde vært så lett å dvele ved øyeblikket, med tåredryppende dialoger og hulkende pårørende som vi så ofte ser i bøker og på film, men R dreper dem kort og brutalt, uten sentimentalitet. Vi fikk en liten forsmak på dette da Sirius døde. Det var ingen forvarsel, ingen tid til å forberede seg på det. Han var bare plutselig borte. Dette blir videreført i DH, det første og mest brutale sjokket var for min del da Hedwig plutselig ble borte. Det er sånn det foregår i den virkelige verden. Det var derfor helt riktig for meg at Tonks og Lupin bare plutselig var døde, og det var rått at Fred ble drept foran øynene på så mange. Men jeg får fortsatt tendedser til krampegråt når jeg tenker på måten Snape ble drept på... |
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilereEnig ang. måten folk dør på, Albertine.
Ja. Jeg synes forresten det var veldig bra å få vite om bakgrunnen for Snapes posisjon - veldig rørende at han gjorde det hele for Lily, og samtidig viser jo det at han ikke "egentlig" var "snill", at han ikke var på det godes side fordi han mente det var riktig, men rett og slett for hennes grunn. At han kanskje til og med ville vært på Voldemorts side hvis det ikke hadde vært for Lily. Det kan jo hende at det var derfor han var så overbevisende som Death Eater- at han ikke egentlig var så fjern fra måten de tenkte på? Og så var jo heller ikke Dumbledore særlig snill mot Snape, han brukte Lily-kortet for det det var verdt. I det hele tatt fremstod begge disse mennene som langt mindre endimensjonale i denne boken, og det må jo sies å være en effektiv bruk av backstory.
Ja, det var en flott scene. Og vi som trodde at de ikke kunne brukes til noe som helst!
|
|
|
#7 |
|
Prematurmamma
|
Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet) Sist redigert av Albertine : 02-08-07 kl 11:28. Årsak: Ordnet spoiler |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, for ikke å snakke om da hun sa til Slughorn: "If any of you attempt to sabotage our resistance, then, Horace, we duel to kill." :frysninger:
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Det var vel når Umbridge var i nærheten var det ikke?
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilereNår Umbridge var i nærheten eller når noe så ut til å være hennes verk. Jeg tror vel ikke dette var ment som så mye mer enn en beskjed fra Harrys underbevissthet, eller?
|
![]() |
| Emneord |
| klassiker |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|