Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koronavirus og ferieplaner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-20, 13:06   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Norgesferie og hjemmeferie med litt av hvert av vær og uten hotelloppvartning er normalen år etter år for mange, så det bør være mulig å takle for de fleste av oss uten å klage.

Vi måtte avlyse vår sommerplaner om å besøke nær familie på andre siden av jorden. Det går helt fint. Hva vi gjør i sommer, vet jeg ikke, men jeg er glad for at vi (enn så lenge) har jobber å ta ferie fra og at jeg bor sammen med fleksible folk (både mannen og tenåringene) som tar dette med godt humør og er vant til kortreiste ferier.

Gammel 15-04-20, 13:11   #2
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Norgesferie og hjemmeferie med litt av hvert av vær og uten hotelloppvartning er normalen år etter år for mange, så det bør være mulig å takle for de fleste av oss uten å klage.

Vi måtte avlyse vår sommerplaner om å besøke nær familie på andre siden av jorden. Det går helt fint. Hva vi gjør i sommer, vet jeg ikke, men jeg er glad for at vi (enn så lenge) har jobber å ta ferie fra og at jeg bor sammen med fleksible folk (både mannen og tenåringene) som tar dette med godt humør og er vant til kortreiste ferier.

Med leddgikt er utsikten til kald sommer ganske trist. Vet at det påvirker hele året å miste den «behandlingen». Håper virkelig høstferien kan gjennomføres.

Gammel 15-04-20, 13:25   #3
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Selvfølgelig taklar vi ein sommar uten ferietur og med meir regn enn sol. Men eg syns likevel at det er lov til å vere litt lei seg for det.
For meg er sommerferien årets høgdepunkt. Det er forventninga om den som drar meg gjennom mørketid og drittvær gjennom heile vinteren. Så eg syns det må vere lov til å klage litt når ting går i vasken. Det betyr ikkje at eg ikkje anerkjenner at dei som er permittert eller har mista jobben har det langt verre enn meg.

For meg hjelper det å legge ein alternativ plan, sjølv om eg innerst inne veit at det er ein viss risiko for at den også går i vasken. Andre vil vente med å booke noko til dei er meir sikre på at det er gjennomførbart, men eg er sånn skrudd sammen at eg treng noko konkret å sjå fram til. Derfor har eg no booka meg ein ferie i Nord-Norge som erstatning for syden-tur, og så får eg heller ta ein ny skuffelse dersom det plutselig blir tilstramming av reisereglar igjen.

Gammel 15-04-20, 13:33   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg dør ikke, på ingen måte, men vet at det blir en veldig tung og mørk høst/vinter uten påfyll av sol og varme. For min egen del har jeg innsett at jeg trenger det påfyllet for å fungere og har lagt opp livet mitt etter det. Da er det selvsagt tungt å kutte det ut.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 13:44   #5
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Hotell og luksus er ukjent, men varmen gleder vi oss til. Det skjer ikke at jeg betaler 10000,- i uken for en 50 kvm enkel hytte/annex i Oslofjorden og håper på godt vær. Da blir vi heller hjemme og går på stranda hvis fint vær. Sparer feriepengene til høstferie og tre uker i Spania eller Italia neste sommer.

Gammel 15-04-20, 13:46   #6
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, selvfølgelig kan sol og varme være viktig for de som har sykdommer osv. som lindres av dette. Det var derfor jeg skrev "de fleste av oss". Jeg kunne kanskje skrevet mitt innlegg som et svar til liefje, for det var særlig hennes innlegg jeg reagerte på.

Den type ferie som det sukkes over (uten sol og varme, ikke hotell, hjemmeferie) er normalferien år etter år for ganske mange barn og voksne pga. av økonomi og annet, med eller uten koronaepidemi.

Gammel 15-04-20, 14:26   #7
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Selvsagt overlever jeg, men når denne tråden handler om ferieplaner og mine går i vasken, har jeg vel lov til å si at det ikke akkurat gleder meg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 14:37   #8
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

7 uker i regn og skodde på Sunnmøre, det blir hivens dette.

Vi har fremdeles 2 uker på Samos liggende hos Apollo, men jeg kjenner at det uansett føringer ikke blir ok å reise i år. Har ikke avbestilt, sitter på gjerdet og venter så vi ser om vi kan få tilbake alt. I verste fall taper vi 2000, det kan vi leve med.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:02.