Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-20, 15:53   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Når det er to felt INN til rundkjøringen og to felt UT av rundkjøringen, så SKIFTER du IKKE felt midt i rundkjøringen. OG HUSK DET JÆVLA BLINKLYSET UT AV RUNDKJØRINGEN.

Så det er bare de som skal kjøre rundt og rundt i rundkjøringen til evig tid som skal bruke innerste felt? Man må jo nødvendigvis skifte felt på et eller annet tidspunkt?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 27-09-20, 15:54   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Så det er bare de som skal kjøre rundt og rundt i rundkjøringen til evig tid som skal bruke innerste felt? Man må jo nødvendigvis skifte felt på et eller annet tidspunkt?

Nei, man må ikke det når det er to filer der man kjører inn og to filer der man kjører ut.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 27-09-20, 15:57   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nei, man må ikke det når det er to filer der man kjører inn og to filer der man kjører ut.

Hæ?

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 27-09-20, 15:59   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rent teknisk så bytter man felt om man kjører inn og ut i venstre felt.Man må over et felt når man kommer inn og over et når man kjører ut.

Vedlagte bilder
Filtype: png 0EFFBCBC-070C-459F-9CB9-3D36755C1A68.png (65,5 KB, 23 visninger)
Pelen er ikke aktiv  
Gammel 27-09-20, 15:59   #5
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hæ?

amylin er ikke aktiv  
Gammel 27-09-20, 16:00   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Litt usikker på hva den viser? Man bytter jo felt der også.

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 27-09-20, 18:08   #7
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Den blå bilen i venstre felt holder seg i venstre felt og kjører ut av rundkjøringen til venstre felt. Den bytter ikke til høyre felt (der gul bil kjører) midt i rundkjøringen for å kjøre ut i høyre felt. Det byttet av felt gjøres FØR eller ETTER.

Gammel 27-09-20, 20:22   #8
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Den blå bilen i venstre felt holder seg i venstre felt og kjører ut av rundkjøringen til venstre felt. Den bytter ikke til høyre felt (der gul bil kjører) midt i rundkjøringen for å kjøre ut i høyre felt. Det byttet av felt gjøres FØR eller ETTER.

Påstanden var vel at man ikke skulle bytte felt. Og det er ikke mulig. For man kommer ikke ut av indre felt uten å bytte felt.
Så om man ikke skal bytte felt blir man kjørende i ring til politiet kommer

Men det er mye rar kjøring i rundkjøringer. Men jeg synes jo folk kan gi litt slakk. Jeg kjører i tofelts rundkjøring kanskje ti ganger i året. Og ja, det hender jeg roter det til. Men TUT da for Guds skyld ikke. Det hjelper hvert fall ikke når det allerede koker godt i topplokket.

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 30-09-20, 12:01   #9
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken farge har den venstre av de to bilene som står ved siden av hverandre? Hvilken av bilene skal man kjøre hvis man vil ta første avkjøring i rundkjøringen, for så å havne i venstre fil?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv  
Gammel 30-09-20, 12:16   #10
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MANN SOM IKKE TAR ANSVAR!!! Lillesøster har fødselsdag i morgen. Jeg har alltid pleid å ta mer ansvar for feiringer og gaver enn ham, men i år ønsket hun seg noe som er mye mer i hans kompetanseområde enn i mitt. For to uker siden spurte jeg om han kunne sjekke ut om det hun ønsket seg var mulig å skaffe til en pris som gjorde det til en aktuell presang. Ja, da. Det skulle han gjøre.

Jeg spurte ham igjen forrige uke. Hans skulle til byen om lørdagen og skulle ordne det.

Jeg spør ham nå på en sms. Og får svar med pris (så han har tydeligvis sjekket nå), og at han ikke vet om det er tilgjengelig.

Dagen er i morgen. Og jeg hadde lagt opp til at vi skulle ha en presang. Jeg har spurt om han kan sjekke om hans foreldre vil spleise, men sagt at jeg synes at vi uansett skal kjøpe det (det er et ganske fornuftig ønske) og at jeg kan kjøpe i byen i morgen om han gir meg noe som helst hint om hva det heter og hvor jeg kan kjøpe det.

Men jeg blir litt lei. Jeg skjønner at han har en krevende jobb, og akkurat i dag er det litt stress, men nettopp derfor prøvde jeg å få ham til å gjøre dette tidligere.

Og, hvis han ikke kom til å gjøre det, så kunne jeg fått beskjed tidligere slik at jeg kunne ordnet det.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 01-10-20, 08:37   #11
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

MANN SOM IKKE TAR ANSVAR!!! Lillesøster har fødselsdag i morgen. Jeg har alltid pleid å ta mer ansvar for feiringer og gaver enn ham, men i år ønsket hun seg noe som er mye mer i hans kompetanseområde enn i mitt. For to uker siden spurte jeg om han kunne sjekke ut om det hun ønsket seg var mulig å skaffe til en pris som gjorde det til en aktuell presang. Ja, da. Det skulle han gjøre.

Jeg spurte ham igjen forrige uke. Hans skulle til byen om lørdagen og skulle ordne det.

Jeg spør ham nå på en sms. Og får svar med pris (så han har tydeligvis sjekket nå), og at han ikke vet om det er tilgjengelig.

Dagen er i morgen. Og jeg hadde lagt opp til at vi skulle ha en presang. Jeg har spurt om han kan sjekke om hans foreldre vil spleise, men sagt at jeg synes at vi uansett skal kjøpe det (det er et ganske fornuftig ønske) og at jeg kan kjøpe i byen i morgen om han gir meg noe som helst hint om hva det heter og hvor jeg kan kjøpe det.

Men jeg blir litt lei. Jeg skjønner at han har en krevende jobb, og akkurat i dag er det litt stress, men nettopp derfor prøvde jeg å få ham til å gjøre dette tidligere.

Og, hvis han ikke kom til å gjøre det, så kunne jeg fått beskjed tidligere slik at jeg kunne ordnet det.

Åh, kjenner meg igjen

Gammel 30-09-20, 19:37   #12
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hvilken farge har den venstre av de to bilene som står ved siden av hverandre? Hvilken av bilene skal man kjøre hvis man vil ta første avkjøring i rundkjøringen, for så å havne i venstre fil?

Lilla.
Den spygrønne til venstre i bildet.

Gammel 01-10-20, 10:54   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Du skal ligge der den gulgrønne bilen ligger, blinke til høyre, sjekke trafikken rundt (DET ER DETTE VI HAR SPEIL TIL FOLKENS) og blinke deg over til venstre fil ETTER at du har kjørt ut av rundkjøringen.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 01-10-20, 13:51   #14
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Hvis dette er Sinsenkrysset så er jeg den ytterste gusjegrønne bilen som kommer ned R4 og skal vestover på ring 3. Etter ha ha kjørt ut av rundkjøringen så har man cirka 3 meter på seg til å få byttet fil for å komme seg på ringen i stedet for å havne på Maxbo Sinsen. Og i den fila kommer jo hele j**×a byen, så det er nesten umulig å komme seg over før filene splittes.

HVA HAR TRAFIKKPLANLEGGEREN TENKT HER??? ER HAN SPONSET AV MAXBO??! Det er sjelden jeg får høyt blodtrykk i trafikken lenger, men det krysset der..

Timar er ikke aktiv  
Gammel 01-10-20, 13:58   #15
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Hvis dette er Sinsenkrysset så er jeg den ytterste gusjegrønne bilen som kommer ned R4 og skal vestover på ring 3. Etter ha ha kjørt ut av rundkjøringen så har man cirka 3 meter på seg til å få byttet fil for å komme seg på ringen i stedet for å havne på Maxbo Sinsen. Og i den fila kommer jo hele j**×a byen, så det er nesten umulig å komme seg over før filene splittes.

HVA HAR TRAFIKKPLANLEGGEREN TENKT HER??? ER HAN SPONSET AV MAXBO??! Det er sjelden jeg får høyt blodtrykk i trafikken lenger, men det krysset der..

Prøv å komme nordover i Storokrysset (Grefsenveien) - f.eks på vei hjem til vestkanten fra Odeon kino. Også skal du til venstre i det krysset der oppå lokket. For det første er det plent UMULIG å se hvor "til venstre" er for krysset er så visuelt støyete, for det andre - kjører man fram og steller seg klar er det jo den ´dømrade trikken å tenke på. Og lyset - hvor lenge varer det? Og hvor mange biler kommer det nordfra vanligvis og der kommer jammen meg trikken ramlende på grønt så man ender med å (måtte) pyse ut og kjøre rett fram istedet og krøkke seg gjennom det krysset nordfra istedet? :gahh:
MØKKAKRYSS.

Nå har de vel drevet noe byggegreier der i alle evigheter (kanskje de er ferdige?) så da blir det vel bedre men.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 01-10-20, 13:59   #16
Cabrel
Aktiv

Cabrel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Hvis du kommer ned riksvei 4 til Sinsenkrysset og skal ut på ring 3 så skal du ligge i venstrefeltet - det er ihht skiltingen.

Høyrefeltet er IKKE for de som skal ned på Ringveien, men Grefsen/Kjelsås/Maxbo osv.
Det er veldig mange som kjører feil akkurat der, folk gidder ikke ligge til venstre hvor det er mest kø, og hiver seg over når de kjører ut i rundkjøringen i stedet.

Cabrel er ikke aktiv  
Gammel 01-10-20, 14:07   #17
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Men det er det jo skiltet at de som skal ut på ringen skal ligge i venstre felt. Du skal bare ligge i høyre felt om du skal til Maxbo eller Grefsen.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 01-10-20, 14:11   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cabrel, her.

Hvis du kommer ned riksvei 4 til Sinsenkrysset og skal ut på ring 3 så skal du ligge i venstrefeltet - det er ihht skiltingen.

Høyrefeltet er IKKE for de som skal ned på Ringveien, men Grefsen/Kjelsås/Maxbo osv.
Det er veldig mange som kjører feil akkurat der, folk gidder ikke ligge til venstre hvor det er mest kø, og hiver seg over når de kjører ut i rundkjøringen i stedet.

Jupp. Det virker litt forvirrende først, men om man følger skiltingen slavisk så kommer man riktig, helt automagisk. Og ikke til Maxbo. Det gjør uansett ikke, med mindre man tar en U-sving i krysset Storoveien/Hans Nilsen Haugesgate.

Tallulah er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.